چهارشنبه ۲۰ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۷:۲۵
۰ نفر

دکتر مجید ابهری: یکی از ضرورت‌های رشد و انتقال نسل جدید به جامعه و همنوایی او با هنجارهای اجتماعی ایجاد فضای نشاط برای او است. ‌

  برخي از خانواده‌ها دوست دارند فرزندانشان با آنها به مهماني و گردش بروند اما اين نسل مهماني‌هاي كسل‌كننده بزرگ‌ترها و حرف‌هاي سياسي و شكايت‌هاي اقتصادي را اتلاف وقت براي خود مي‌دانند و ترجيح مي‌دهند با چند نفر از دوستانشان در يك پارك تفريح كنند و به سينما بروند و... ‌مخالفت خانواده‌ها با تفريحات سالم بچه‌ها باعث مي‌شود اين نسل كه كمي غرور در رفتار خود دارد بر خواسته خود اصرار كند، بحث كند، قهر كند، ترك‌تحصيل كند يا خودش را در اتاق حبس كند. نسل چهارم ‌بيش از هر چيز به نشاط اجتماعي نياز دارد. اگر مانع رسيدن او به خواسته‌اش شويم او نشاط را از راه‌هاي كاذب و غلط به‌دست مي‌آورد، پس بهتر است ما فضاي نشاط را در جمعي سالم و در محيطي شاد براي آنها فراهم كنيم و اجازه دهيم بسيار حساب شده و متين به تفريحات ويژه خود بپردازند. پاي نسل جديد را نمي‌توان بست. فقط رشته محبت و دوستي است كه مي‌تواند آنها را محدود كند ولاغير. تفريحات اين نسل شبكه‌هاي اجتماعي مختلف است و ورزش‌هايي كه به‌نظر ما خطرناك مي‌آيند.

اگر به كوه مي‌رود بايد دسته جمعي باشد. پاساژگردي و وبگردي از اصلي‌ترين تفريحات اين نسل مظلوم است. استفاده از هدفون در كوچه‌ها و خيابان‌ها يكي از علاقه‌مندي‌هاي اين نسل است. ممكن است همه اين كارها به نظر ما غير منطقي بيايد‌ اما نبايد مثل طاعون‌زده‌ها به اين بچه‌ها نگاه كرد. اساسا تفريح و لذت اين بچه‌ها با ما تفاوت كلي دارد. دفع نسل جديد توسط اعضاي جامعه و بزرگ‌ترها باعث جذب آنها در فرقه‌هاي عرفان‌هاي كاذب و دروغين مي‌شود كه خطرات جبران‌ناپذيري دارد. اين نسل تشنه ديده‌شدن است. بايد آنها را ديد و نيازهايشان را شناخت. اگر كُند حركت كرده يا غفلت كنيم، ديگراني كه در انتظار فرزندان ما نشسته‌اند آنها را مثل عقاب مي‌قاپند و از چنگ ما خارج مي‌كنند، آن وقت ديگر نه گريه فايده دارد و نه پشت دست گزيدن.

کد خبر 289650

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha