سه‌شنبه ۱۹ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۷:۲۷
۰ نفر

همشهری آنلاین: آلمان درباره سوء استفاده احتمالی ستیزه جویان از ارتش این کشور به عنوان یک نهاد آموزشی قبل از پیوستن به صفوف گروه تروریستی داعش هشدار داد.

داعش

به گزارش دویچه وله ، کریستوف گرام، رئیس سازمان ضد اطلاعات ارتش آلمان (MAD) در گفت و گو با روزنامه دی ولت تصریح کرد گفته می شود حدود 20 تن از سربازان سابق ارتش آلمان در کنار داعش و دیگر گروه‌های تروریستی تکفیری در عراق و سوریه می جنگند.

وی افزود: «ما این خطر را می‌بینیم که ارتش آلمان به عنوان یک نهاد آموزشی برای تکفیری‌های آماده خشونت مورد سوءاستفاده قرار گیرد.»

گرام پیشنهاد کرد تا سازمان ضد اطلاعات ارتش آلمان درخواست‌ها برای پیوستن به ارتش را مورد بررسی قرار دهد تا آن دسته از افرادی که می‌خواهند با سوء استفاده از ارتش به تروریست‌های داعش ملحق شوند، شناسایی شوند.

وی خاطر نشان کرد می خواهیم بدانیم آیا درباره وفاداری سربازان ارتش در آینده، هیچ تردیدی وجود دارد.

در همین حال وزارت دفاع آلمان نیز بر لزوم نظارت بیشتر بر درخواست‌های پیوستن به ارتش تاکید کرد . وزارت دفاع آلمان در عین حال به صراحت از راهکار بازرسی تک تک افراد از سوی سازمان ضد اطلاعات ارتش حمایت نکرد.

سخنگوی وزارت دفاع آلمان گفت : «کنترل‌های سفت و سخت باید از نظر قانونی مجاز و در عمل قابل اجرا باشد.»

به گفته منابع امنیتی آلمان، حدود 600 نفر از آلمان به صفوف گروههای تروریستی تکفیری در سوریه وعراق پیوسته اند .

گروه تروریستی تکفیری داعش که از چند کشور غربی عضو دارد کنترل بخش‌هایی از سوریه و عراق را در اختیار دارد و در این مناطق جنایات هولناکی نظیر سر بریدن و مصلوب کردن در ملاء عام علیه پیروان تمامی مذاهب و قومیت‌ها مرتکب شده است.

 

کد خبر 289610

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha