همشهری آنلاین: رئیس شورای شهر تهران از واگذاری هزار هکتار از فضاهای سبزی که در اختیار دستگاه‌های مختلف بود به شهرداری تهران خبر داد و گفت: این هزار هکتار فضای سبز در اختیار شهرداری و در واقع مردم شهر تهران قرار می‌گیرد.

به گزارش ايسنا، مهدی چمران در یکصد وسی و هشتمین جلسه شورای شهر تهران با اشاره به دیدار مقام معظم رهبری با مسئولان و دست‌اندرکاران محیط زیست تصریح کرد: صمیمانه از جانب شوراهای کشور و آحاد مردم تهران از مقام معظم رهبری تشکر می‌کنیم و باید به این نکته توجه کنیم که بیانات ایشان باید سرمشقی برای همه شوراها، مسئولین محیط زیست و کل مردم کشور قرار گیرد.

وی افزود: در چند روزی که از این دیدار گذشته است حرکت شهرداری تهران در جهت پیاده کردن رهنمودهای رهبری آغاز شده و براساس آنچه که مقام معظم رهبری به عنوان دستور اعلام فرمودند روز گذشته با وزیر اطلاعات جلسه‌ای داشتیم و در این جلسه مقرر شد بیش از هزار هکتار از فضاهای سبزی که در اختیار دستگاه‌های مختلف بود در اختیار شهرداری تهران قرار گیرد و امیدواریم تا قبل از پایان سال بتوانیم این فضاها را در اختیار مردم قرار دهیم.

وی ادامه داد: برخی از اعضای شورای شهر تهران پیشنهاد کردند طی نامه‌ای مسائل و مشکلات در حوزه محیط زیست را خدمت ایشان اعلام و ضمنا از دستوراتی که ایشان دادند تشکر کنیم. قطعا اگر دستورات ایشان نبود، طی چندین سال هم نمی‌توانستیم این فضاهای سبز را در اختیار مردم قرار دهیم.

رئیس شورای شهر تهران با تاکید بر وجهه دیگر صحبت‌های مقام معظم رهبری به عنوان اتمام حجتی با شورای شهر، شهرداری، سازمان محیط زیست و منابع طبیعی و همچنین قوه قضائیه گفت: نباید به راحتی فضاهای سبز را از دست بدهیم. نباید در قوه قضائیه حکمی صادر شود که به ضرر مردم تمام شود. همچنین در خصوص 120 هکتار از باغات کن به واسطه حکمی که قوه قضائیه صادر کرده است این باغات به پهنه مسکونی تبدیل شد و این در شرایطی است که قبلا شورای شهر تهران این باغات را به پهنه G تبدیل کرده بود و بودجه‌ای برای خرید آنها اختصاص داده بود، اما متاسفانه همه این تصمیمات زیر پا گذاشته شده است. بر همین اساس به دیوان عدالت اداری این موضوع را اعلام کردیم و درخواست کردیم جلوی این کار گرفته شود.

وی تاکید کرد: از شهردار منطقه پنج می‌خواهیم جلوی ساخت وسازها در این باغات را بگیرند و مانع از بین رفتن باغات شوند. در حقیقت در مکانی که به عنوان فضای سبز پیش بینی شده است زمین‌ها به دو شرکت تعاونی مسکن داده شده و این یعنی دهن کجی به تقسیمات شورای شهر تهران که اگر چنین اتفاقی رخ بدهد این بی عرضگی ما شورایی‌ها را نشان می‌دهد.

رییس شورای شهر گفت: امیدواریم با حکم قانون جلوی این کار گرفته شود و البته نمی‌خواهیم به مالکین نیز آسیبی برسد و قطعا در جای دیگری به آنها زمین داده می‌شود اما امیدواریم تخریب این باغات متوقف شود چرا که تخریب باغات با کلام مقام معظم رهبری نیز سازگار نیست و باید در این زمینه اقدام سریع انجام شود.

چمران در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به همت شورای شهر تهران و شهرداری برای اختصاص بودجه به بخش حمل و نقل عمومی به ویژه مترو گفت: برای از بین بردن آلودگی هوای شهر تهران باید از حمل و نقل عمومی استفاده کنیم و شورا و شهرداری تهران آنچه که در توان داشته برای مترو به عنوان بودجه پیش بینی کرده است.

وی در خصوص معضل ریزگردها نیز گفت: منابع داخلی ریزگردها را باید از بین ببریم البته این موضوع باید در سطح کلان‌تر از شهر تهران و در سطح کشور بررسی شود. همچنین فعالیت معادن اطراف تهران باید با حکم دادگاه متوقف شود؛ چرا عده‌ای در آنجا سود ببرند و عده دیگری راهی بیمارستان شوند.

وی خطاب به شهردار منطقه 18 تهران گفت: درخواست می‌کنیم شهردار منطقه 18 جلوی فعالیت این معادن را حتی اگر حکم دادگاه را ندارد با توجه به کلام و گفته‌های مقام معظم رهبری بگیرد و در این مسیر شورا نیز حمایت کامل را انجام می‌دهد. قطعا بودن این معادن و فعالیت آنها به بهانه اینکه کارگران در آنجا بیکار می شوند و بیمه نیز پول ندارد که به آنها پرداخت کند، کار درستی نیست و باید این مسیر اصلاح شود و ما این مساله را دنبال می‌کنیم.

رئیس شورای شهر تهران در پایان صحبت‌های خود از فرمانده قدیمی نیروی انتظامی سردار اسماعیل احمدی مقدم به دلیل تلاش ها و همکاری‌های خوبی که با مدیریت شهری در دوران خدمت خود داشتند تشکر کرد و ورود سردار اشتری‌ هم به عنوان فرمانده نیروی انتظامی تبریک گفت و برای اشتری آرزوی موفقیت کرد.

کد خبر 289579

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha