مجموع نظرات: ۰
چهارشنبه ۲۴ دی ۱۳۹۳ - ۰۶:۳۷
۰ نفر

بوستان جنگلی هزار هکتاری تلو در شمال شرق پایتخت در حریم تهران این روزها میزبان شهروندان تهرانی است؛ مجموعه‌ای که در روزهای واپسین سال‌۹۱در اختیار شهرداری تهران قرار گرفت و مدیریت شهری در کمتر از یک‌ماه این مجموعه را برای روز طبیعت سال ۹۲ آماده استفاده شهروندان تهرانی کرد.

پارک جنگلی تلو


اين بوستان به‌عنوان چهارمين بوستان جنگلي پايتخت كه در محدوده شهر جاي گرفته است، اين روزها با فعاليت گسترده شهرداري منطقه 4آماده استفاده شهروندان تهراني است.

معاون خدمات شهري و محيط‌زيست منطقه 4شهرداري تهران در اين‌باره به همشهري گفت: در واپسين روزهاي سال 91و با توجه به پيگيري‌هاي متعدد صورت گرفته از سوي مديريت شهري مبني بر واگذاري مجموعه تلو كه سال‌ها بلااستفاده باقي‌مانده بود، اين مجموعه به شهرداري منطقه 4واگذار شد. پس از واگذاري اين مجموعه در آخرين‌ماه سال 91، با توجه به تأكيدات شهردار تهران و در يك طرح فوريتي و جهادي در عرض كمتر از يك‌ماه اين بوستان آماده‌سازي‌ شد تا شهروندان تهراني بتوانند روز طبعيت سال‌92را در آن برگزار كنند.

حميد ناصحي با اشاره به بهسازي بوستان جنگلي تلو افزود: شهرداري منطقه 4به‌منظور ارائه خدمات مناسب به شهروندان اقدام به ايجاد معابر، نصب مبلمان پاركي و احداث آلاچيق و لوازم متناسب با مجموعه كرد. خوشبختانه با اقدام جهادي اين مجموعه گردشگري و تفريحي ظرف مدت كمتر از يك‌ماه آماده شد و در روز طبيعت با حضور شهروندان تهراني به بهره‌برداري رسيد.

وي به اقدامات تكميلي پس از بهره‌برداري از اين مجموعه اشاره كرد و اظهار داشت: به‌منظور تأمين برخي زيرساخت‌هاي بوستاني اقدامات شهرداري تهران در سال 92ادامه يافت و شبكه آبرساني اين مجموعه با احداث مخازن بتني ذخيره آب و ايجاد شبكه آبرساني قطره‌اي و همچنين كاشت درخت در 200هكتار از اين مجموعه با همكاري سازمان پارك‌ها و فضاي سبز شهرداري صورت گرفت.

ناصحي در ادامه افزود: هم‌اكنون نيز كاشت نهال در 200هكتار از اين مجموعه ادامه دارد و تلاش مي‌كنيم با توسعه فضاي سبز اين مجموعه بتوانيم اين مجموعه پارك جنگلي را به‌عنوان تنفسگاه شرقي پايتخت تقويت كنيم.

آنگونه كه وي گفت اين مجموعه داراي چشم‌انداز بسيار زيبايي از سد لتيان است كه مورد استقبال قابل توجه شهروندان تهراني قرار گرفته و هم‌اكنون نيز در روزهاي پايان هفته، استراحتگاهي مناسب براي شهروندان تهراني است.

معاون خدمات شهري و فضاي سبز منطقه‌4 در ادامه با اشاره به اقدامات ايمني در اين مجموعه افزود: تأمين روشنايي براي معابر بوستان جنگلي هزار هكتاري تلو از ديگر اقدامات مديريت شهري بود. تأمين روشنايي با انرژي پاك با استفاده از سلول‌هاي خورشيدي و احداث علائم راهنمايي و رانندگي در معابر بوستان باعث شد تا فضايي ايمن براي شهروندان فراهم شود. به گفته وي با وجود آنكه هنوز بسياري از شهروندان از وجود چنين فضايي آگاهي ندارند، اما استقبال قابل توجه برخي ديگر از شهروندان نشان از اهميت چنين فضاهايي در محدوده پايتخت دارد؛ به‌گونه‌اي كه در حال حاضر با وجود اينكه دماي هوا پايين است، اما حضور شهروندان به‌ويژه در روزهاي پاياني هفته مويد اين نكته است.

بوستان هزار هكتاري جنگلي تلو در شمال شرق پايتخت، فضايي تفرجگاهي و تفريحي است و به‌عنوان تنفسگاه و ريه‌هاي پايتخت است. اين بوستان از آنجا كه در حريم شهر تهران قرار دارد و به درياچه سد لتيان مشرف است، علاوه بر داشتن مناظر بديع و زيبا، در تلطيف هواي تهران بسيار مؤثر است.

در حال حاضر اقدامات به‌منظور بهينه‌سازي‌ اين بوستان ادامه دارد تا هر چه بيشتر بتواند ميزبان شهروندان تهراني شود.

آنگونه كه ناصحي گفت: استقرار سازه‌ها در اين بوستان مبتني بر محيط‌زيست بوده و عمده سازه‌هاي به‌كاررفته در اين مجموعه سازه‌هاي سبك ‌است.

کد خبر 284126

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha