همشهری آنلاین: محمد مجید الشیخ، سفیر عراق در تهران سه‌شنبه 23 مرداد با رئیس‌مجمع تشخیص مصلحت نظام دیدار و در باره مسائل عراق گفت‌و‌گو کرد.

به گزارش مهر در این دیدار رئیس مجمع تشخیص مصلحت بر حمایت جمهوری اسلامی ایران از دولت و ملت عراق تاکید کرد.

آیت الله هاشمی رفسنجانی در این دیدارخواست جمهوری اسلامی ایران را شکل‌گیری عراقی آباد، آزاد و مستقل در پناه اسلام و به دور از اختلافات فرقه‌ای، مذهبی و قومیتی عنوان و تصریح کرد: برای رسیدن به این هدف حاضر به همه نوع همکاری سیاسی، اقتصادی و تجاری هستیم و معتقدیم در پیشرفت و موفقیت عراق، منافع همسایگان آن نیز تامین خواهد شد.

وی افزود: منافع و تهدیدات مشترک برای دو کشور و همچنین پیوندهای تاریخی و مذهبی ، بین ایران و عراق پیوندهای مستحکمی ایجاد کرده و اختلاف افکنی‌های دشمنان نمی تواند مانعی برسر راه همکاری‌ها باشد.

آیت الله هاشمی رفسنجانی همچنین حضور زوار ایرانی و عراقی را عامل همبستگی و کمک به رونق اقتصادی دو کشور عنوان کرد و گفت: برخی مشکلاتی که برای برخی از این زوار پیش آمده است با سعه صدر و رفتار برادرانه قابل حل است و نباید اجازه داد این گونه مشکلات تاثیر منفی بر روابط دو کشور بگذارد.

محمد مجید الشیخ سفیر عراق در جمهوری اسلامی ایران نیز در این دیدار با تشکر از حمایت‌های ایران از مردم عراق، روابط دو کشور را رو به پیشرفت و توسعه عنوان کرد.

وی سفر اخیر نخست وزیر عراق به ایران را بسیار موفق و موجب تحکیم روابط دو کشور بیان کرد و افزود: عراق برای حل مشکلات امنیتی و اقتصادی خود به کمک همسایگان امیدوار است.

کد خبر 28939

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز