همشهری آنلاین: معاون وزیر بهداشت و رئیس سازمان غذا و دارو با اشاره به اینکه هیچ بیمار بی‌بضاعتی روی زمین نمی‌ماند، گفت: بیماران صعب‌العلاج بی‌بضاعتی که توانایی تأمین هزینه درمان را ندارند، سیستم مددکاری بیمارستان‌ها و معاونت‌های درمان و غذا و دارو از آنان حمایت می‌کنند.

به گزارش تسنيم، دكتر رسول دیناروند درباره اجراي طرح كاهش هزینه‌های بیماران صعب‌العلاج، اظهار داشت‌: 90 درصد هزینه داروهای شیمی‌ درمانی بیماران را دولت پرداخت می‌کند و فقط 10 درصد آن را خود بیمار می‌پردازد. در مورد کسانی هم که برای پرداخت این 10 درصد مشکل دارند، از آنان حمایت می‌کنیم و داروی بعضی از این بیماران را رایگان می‌کنیم.

رئیس سازمان غذا و دارو در پاسخ به اينكه چطور متوجه می‌شوید کدام بیمار محتاج به حمایت است، گفت: این‌گونه بیماران به ما مراجعه می‌کنند، زیرا تمام دانشگاه‌های علوم پزشکی سامانه و مکانیزم مرتبط در این زمینه دارند، همچنین مددکاری نیز وجود دارد.  در تمام معاونت‌های غذا و دارو مکانیزم حمایتی داریم و معاونت‌های درمان نیز در این مقوله اقدام می‌کنند.

وی ادامه داد: بنابراین مطمئن باشید هیچ بیمار بی‌بضاعتی روی زمین نمی‌ماند، مطمئن باشید حمایت از این بیماران انجام می‌شود، همچنین فراتر از این مکانیزم‌ها قرار بود ما طرحی را اجرا کنیم که بهتر از وضع موجود بود و آن طرح به‌صورت دستورالعملی در می‌آمد که هزینه‌های بیماران در این طرح کاهش می‌یافت.

دیناروند در پاسخ به اینکه آیا این طرح برای بیماران مبتلا به سرطان بود، خاطرنشان کرد: بله، این طرح برای بیماران مبتلا به سرطان بود که هنوز اجرا نشده است که علت عدم اجرای آن را نیز وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشكي عنوان کرد، ولی مردم مطمئن باشند هر زمانی که امکان اجرای این طرح باشد آن را اجرا خواهیم کرد زیرا نظر دکتر هاشمی اجرای این طرح است.

وي افزود: ان‌شاءالله سال آینده این طرح اجرا شود و اگر هم اجرا نشود مکانیزم‌های حمایت از بیماران وجود دارد و در حال اجرا هم است، بنده هم بار دیگر عنوان می‌کنم هر بیمار صعب‌العلاج بی‌بضاعتی که توانایی تأمین هزینه درمان خود را نداشته باشد سیستم مددکاری در بیمارستان‌ها، معاونت‌های درمان و سازمان غذا و دارو از آنان حمایت می‌کنند.

کد خبر 289344

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha