مجموع نظرات: ۰
شنبه ۱۶ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۸:۰۷
۰ نفر

منطقه فرهنگی و گردشگری عباس‌آباد میزبان فعالان عرصه گردشگری بود تا با شعار «هر ایرانی یک درخت، هر توریست یک درخت» به بهانه هفته منابع طبیعی ۱۰۰ اصله درخت را به یادگار در این قطب فرهنگی پایتخت غرس کنند.

در اين مراسم معاون فرهنگي و اجتماعي شركت نوسازي عباس‌آباد از تشكيل كارگروه ويژه گردشگري در شهرداري تهران براي توسعه گردشگري شهري خبر داد و رئيس اداره كل ميراث فرهنگي، گردشگري و صنايع‌دستي استان تهران نيز از لزوم تدوين برنامه جامع براي معرفي منطقه عباس‌آباد به شهروندان تهراني و كشور گفت.

معاون فرهنگي و اجتماعي شركت نوسازي عباس‌آباد در اين همايش از توجه بيشتر به حوزه زيست‌محيطي در اين منطقه خبر داد و گفت: به دستور شهردار تهران يك گروه هلدينگ گردشگري در شهرداري تهران تشكيل شده است كه مجموعه عباس‌آباد به‌منظور توسعه گردشگري در اين كارگروه حضور داشته و اقدامات گسترده‌اي براي سال آينده در دست دارد تا شهروندان هر چه بيشتر با اين منطقه آشنا شوند و از آن بهره‌ببرند.

محمدحسين حجازي در ادامه با اشاره به كاشت نمادين 100 اصله درخت در اين مجموعه اظهار داشت: تا زماني كه فرهنگ‌سازي‌ نكنيم به شعار آسمان آبي و زمين پاك نمي‌توانيم دست پيدا كنيم.مديركل ميراث فرهنگي، گردشگري و صنايع‌دستي استان تهران نيز با اشاره به منطقه عباس‌آباد تهران گفت: با ديدن اين مجموعه لزوم تدوين يك برنامه جامع براي شناسايي منطقه فرهنگي و گردشگري عباس‌آباد احساس مي‌شود تا شهروندان تهراني و كشور هر چه بيشتر با اين منطقه آشنا شوند.

خسروآبادي از وجود 1760دفتر خدماتي و توريستي در تهران خبر داد و اظهار داشت: ما مي‌توانيم با پتانسيلي كه در اختيار داريم، تورهاي ويژه براي معرفي هر چه بيشتر منطقه عباس‌آباد طراحي و اين مجموعه بي‌نظير و زيبا را هر چه بيشتر به شهروندان معرفي كنيم.

دكتر محمدتقي رهنمايي استاد دانشگاه نيز در اين مراسم از كاهش پهنه‌هاي جنگلي كشور سخن گفت و افزود: به گزارش فائو، در سال1330 عرصه‌هاي جنگلي كشور در حدود 25ميليون هكتار بود. اين آمار در سال55 به كمتر از12.4ميليون هكتار رسيده و متأسفانه مساحت جنگل‌ها در سال90 براساس آمارنامه رسمي به 8.5ميليون هكتار رسيده است.

کد خبر 289253

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha