همشهری آنلاین: متخصصان طب سنتی در حالی که از یبوست را عامل بروز اختلالات جنسی و قائدگی و همچنین از کبد چرب به عنوان عاملی برای نازایی برده و ضعف عمومی بدن را مهم‌ترین دلیل ناباروری مردان می‌دانند، خوردنی‌هایی را برای درمان ناباروری تجویز می‌کنند.

به گزارش تسنیم، ناصر رضایی‌پور دستیار تخصصی طب سنتی ایران در تشريح اينكه كبد چرب مي‌تواند عامل نازايي باشد، گفت: هضم در بدن 4 مرحله دارد که هضم اول در معده صورت می‌گیرد و نتیجه هضم آن ماده‌ای به نام کیلوس معدی است که تحویل کبد داده می‌شود و فضولات هضم اول مدفوع است. هضم دوم در کبد صورت می‌گیرد و کیلوس معدی که به کبد تحویل داده می‌شود در آن پالایش می‌شود و در کبد به کیموس تبدیل می‌شود که فضولات هضم دوم ادرار است.

وي افزود: هضم عروقی هضم سوم و هضم بافتی هضم چهارم است که نتیجه آن عرق، رویش مو، ناخن، جوش‌ها و بثورات، ضایعات پوستی، چرک، مایع منی و ... است. کبد از اعضاي رئیسه بوده و به عنوان آشپزخانه و پالایشگاه بدن محسوب می‌شود و به طور طبیعی دارای طبیعت گرم و تر است. کبد چرب ناشی از اخلال در هضم غذا بروز پیدا می‌کند و خود کبد چرب عاملی برای نازایی محسوب می‌شود.

وی بیان کرد: 60 تا 70 درصد جامعه ایرانی دچار یبوست مزاج هستند که خود یبوست عامل بروز اختلالات جنسی و قاعدگی است. ورزش و رعایت 6 اصل حفظ الصحه مانند خواب و بیداری، آب و هوا، خوردنی‌ها و آشامیدنی‌ها، احتباس و استفراغ و اعراض نفسانی خود مانع بروز بیماری در بدن می‌شود.

فاطمه نجات‌بخش، متخصص طب سنتی نيز با اشاره به اینکه از هر چهار زوج یکی از آنها با مشکل ناباروری مواجه هستند، اظهار داشت: مهم‌ترین دلیل افزایش ناباروری میان زوجین افزایش سن ازدواج است؛ متاسفانه با اینکه ناباروری در مردان هم شایع است اما بیشتر مراجعان ما بانوان هستند.

وی ادامه داد: میزان ناباروری در زنان و مردان به یک اندازه است به طوریکه طبق تحقیقات انجام شده حدود 40 درصد از علل ناباروری در زنان و 40 درصد هم مربوط به مردان است؛ از این میزان 10 درصد هم مربوط به هر دوی آنها و 10 درصد دیگر هم با علل نامشخصی اتفاق می‌افتد.

این متخصص طب سنتی درباره علت بروز ناباروری در مردان، توضیح داد: مهم‌ترین دلیل ناباروری در مردان ضعف عمومی بدن آنها است؛ سوء مزاج‌های گرم، سرد، خشک و مرطوب نیز به صورت مستقیم بر دستگاه تناسلی آنها تاثیرگذار است؛ همچنین اختلال در سایر سیستم‌های بدن مانند قلب، کلیه، کبد و مغز هم می‌تواند باعث بروز ناباروری در مردان شود.

نجات‌بخش در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه در طب سنتی برای درمان مشکل ناباروری در مردان چه راه‌هایی در نظر گرفته شده است، گفت: کسانی که تعداد اسپرم‌های آنها کم است باید یک قاشق نخود را شب خیس کنند و صبح ناشتا و به صورت خام بخورند و یا آب آن را با یک قاشق عسل مخلوط کنند و بنوشند.

وی افزود: مواد غذایی مانند لوبیا، هویج فرنگی، شلغم، پیاز، پسته، بادام، نارگیل، فندق و نخود تاثیر بسزایی بر افزایش تعداد اسپرم‌های مردان دارد.

نجات‌بخش یادآور شد: این دسته از افراد مقداری نخود با روغن، نمک، پیاز، زیره، میخک، گوشت و برنج بپزند؛ کسانی هم که گوشت نمی‌خورند می‌توانند آن را حذف کنند.

این متخصص طب سنتی خاطرنشان کرد: مربای چلغور، گردو، بالنگ، زردک، شیر، برنج، خاگینه به خصوص اگر در آن ادویه‌جاتی مانند دارچین و زنجبیل اضافه شود، شله زرد، تخم مرغ به همراه پیاز داغ و پودر زنجبیل باشد در تقویت نیروی جنسی و برطرف کردن ناباروری در مردان بسیار موثر هستند.

کد خبر 289235

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha