همشهری آنلاین: جب بوش فرماندار سابق ایالت فلوریدا و نامزد جمهوری خواهان در انتخابات آینده ریاست جمهوری آمریکا، استفاده هیلاری کلینتون از ایمیل شخصی برای انجام مکاتبات دولتی را بشدت مورد انتقاد قرار داد.

هیلاری کلینتون

به گزارش ايرنا به نقل از خبرگزاری رویترز، جب بوش که بسیار امیدوار است در انتخابات سال 2016 ریاست جمهوری آمریکا پیروز شود، ذخیره کردن ایمیل های رسمی وزارت خارجه آمریکا در پست الکترونیکی هیلاری کلینتون را بشدت مورد انتقاد قرار داد و آن را اقدامی گمراه کننده خواند.

فرماندار سابق فلوریدا در مصاحبه با رادیو آیووا گفت: امنیت به این معنی است که شما نمی توانید یک سرور شخصی داشته باشید و مطالب دولتی را در آن ذخیره کنید.

بوش و سایر جمهوری خواهان، هیلاری کلینتون را که کاندیدای پیشتاز دمکرات ها در انتخابات ریاست جمهوری سال 2016 محسوب می شود به دلیل استفاده از ایمیل شخصی در مدت چهار سال ریاستش به عنوان وزیر خارجه آمریکا مورد انتقاد قرار داده اند.

به عقیده آنان اقدام هیلاری کلینتون عاری از شفافیت بوده است و می توانست تهدیدی امنیتی به بار آورد.

هیلاری کلینتون در واکنش به این اتهام که قوانین فدرال در زمینه مکاتبات دولتی را نقض کرده است، گفته مطالب ادعایی خود را نشان دهید.

وی همچنین 55 هزار صفحه از این مکاتبات را به وزارت خارجه آمریکا بازگرداند، اما مقامات آمریکایی اعلام کرده اند که بررسی آنها ممکن است ماه ها طول بکشد و این امر نشان می دهد جنجال بر سر این موضوع می تواند تا زمانی که وی رسما مبارزات انتخاباتی اش را آغاز می کند، ادامه یابد.

هیلاری کلینتون از 21 ژانویه 2009 (دی) تا اول فوریه (بهمن) سال 2013 میلادی در دولت باراک اوباما رییس جمهوری امریکا به عنوان شصت و هفتمین وزیر خارجه آمریکا مشغول به کار بود. اعضای تیم همراه وی در دفاع از اقدام او در استفاده از ایمیل شخصی گفته اند که وزیران خارجه سابق آمریکا نیز از ایمیل های شخصی خود استفاده کرده اند.

جب بوش فرماندار سابق فلوریدا و برادر جرج دبیلو بوش از گزینه های مطرح جمهوریخواهان در انتخابات است و با وجود نفوذ و محبوبیتش در بین هم حزبی هایش، سیاست های جنگ طلبانه برادرش بر احتمال موفقیت او سایه افکنده است.

وی وعده داده است در صورتی که در انتخابات پیروز شود از ایمیل شخصی برای انجام مکاتبات استفاده نخواهد کرد.

کد خبر 289225

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha