چهارشنبه ۱۳ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۵:۳۱
۰ نفر

ششمین جشنواره زنان و تولید ملی روز گذشته در بوستان گفتگو آغاز به‌کار کرد تا به قول شهردار تهران گام دیگری در راستای افزایش عزت نفس و امید در بانوان سرپرست خانوار برداشته شود.

قالیباف

اين جشنواره كه با حضور محمدباقر قاليباف، حجت‌الاسلام ميثم امرودي، معاون امور اجتماعي و فرهنگي، فهيمه فيروز‌فر، مديرعامل ستاد توانمند‌سازي‌ زنان سرپرست خانوار و ديگر مديران شهرداري تهران آغاز به‌كار كرد، محل ارائه پوشاك، كيف و كفش و محصولات زنان سرپرست خانوار در 300غرفه متنوع است.

شهردار تهران در اين مراسم با تسليت به مناسبت شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) گفت: در سال‌هاي اخير تلاش كرده‌ايم كه به بانوان مشاوره بدهيم كه چطور چرخه اقتصاد زندگي‌شان را بچرخانند و با فقر مبارزه كنند. امروز نيز شاهد هستيم فرصت كارآفريني در اين جشنواره به خوبي فراهم شده به‌طوري كه كيفيت كارهايي كه در آن عرضه مي‌شود، بسيار خوب است.

شهردار تهران در سخنان خود به رويكرد اقتصاد مقاومتي نيز اشاره كرد كه با توجه به آن مي‌توان خيلي از مشكلات را حل‌و‌فصل كرد. قاليباف در همين ارتباط تأكيد كرد كه در حوزه اقتصاد مقاومتي بايد بيشتر عمل كنيم تا اينكه حرف بزنيم. در واقع در اين حوزه بايد كار انجام داد. وي با بيان اينكه نخستين درسي كه از اشتغال زنان سرپرست خانوار گرفته مي‌شود، اين است كه بايد كارهاي بانوان به‌دست خودشان سپرده شود، ادامه داد: تجربه نشان داده است، بانوان دركارها هم دقيق‌ترند و هم پشتكار بيشتري در فعاليت‌ها دارند. قاليباف همچنين از بابت حضور برندهاي معروف در اين نمايشگاه قدرداني كرد.

توجه سازمان‌ها و حتي وزارتخانه‌ها به موضوع ايجاد اشتغال براي زنان سرپرست خانوار در استان‌هاي كشور موضوع ديگري بود كه شهردار تهران به آن اشاره و از تحقق آن ابراز خوشحالي كرد. قاليباف گفت: من فكر مي‌كنم اين موضوع ديگر صرفا مختص زنان سرپرست خانوار نيست بلكه بقيه افراد جامعه هم در حوزه كارآفريني بايد حضور پيدا كنند.

شهردار پايتخت با تأكيد بر اينكه نمي‌توانيم منتظر باشيم كه ديگران براي ما كاري كنند، تصريح كرد: از بسترهاي به‌وجود آمده بايد استفاده كنيم. اميدوارم اين جشنواره در آينده به‌صورت دائمي برگزار شود و ضمن اينكه توليدكننده هستيم، صادر‌كننده هم باشيم.

  • توليدات ايراني، توان حضور در جشنواره‌هاي جهاني

مديرعامل ستاد توانمند‌سازي‌ زنان سرپرست خانوار نيز ديروز در مراسم افتتاحيه ششمين جشنواره زنان و توليد ملي گفت: خرسنديم كه در ششمين جشنواره زنان و توليد ملي پذيراي تمامي برندهاي برتر كشور در حوزه پوشاك هستيم؛ برندهايي كه در تمامي سال‌هاي فعاليت ستاد زنان سرپرست خانوار حامي و همراه ما بوده‌اند. فهيمه فيروزفر ضمن بيان اين مطلب افزود: تمامي تلاش ما طي 3سال اخير اين بوده كه با برگزاري جشنواره زنان و توليد ملي اقدامي در راستاي حمايت از محصولات داخلي و زنان سرپرست خانوار انجام دهيم. وي گفت: امروز شاهد حضور زناني هستيم كه در گذشته در مراكز كوثر مهارت‌آموزي مي‌كردند و امروز خود، به‌كارآفريني برتر تبديل شده‌اند. ششمين جشنواره زنان و توليد ملي كه كار خود را از ديروز در بوستان گفتگو آغاز كرده است تا 22اسفند ميزبان بازديدكنندگان خواهد بود.

کد خبر 288900

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha