دوشنبه ۱۱ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۸:۴۶
۰ نفر

همشهری آنلاین: مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور گفت: کارت شرکت در آزمون دکتری نیمه متمرکز (Ph.D) سال ۹۴ از روز سه شنبه ۱۲ تا پنجشنبه ۱۴ اسفندماه بر روی سایت سازمان سنجش قرار داده می‌شود.

به گزارش مهر، حسین توکلی در اين باره افزود:در آزمون دکتری سال ۹۴ تعداد ۲۰۱ هزار ۵۶۳ داوطلب ثبت نام کرده‌اند که از این تعداد ۸۷ هزار و ۴۸۷ نفر زن و ۱۱۴ هزار و ۷۶ نفر مرد هستند.

وی افزود: داوطلب ضرورت دارد در مهلت ۱۲ تا ۱۴ اسفند به سایت سازمان سنجش مراجعه کرده و با وارد کردن اطلاعات شناسنامه‌اي (شامل نام‌خانوادگي و نام، كد ملي و تاريخ تولد) و يا اطلاعات ثبت‌نامي (شماره پرونده و كد پيگيري) از كارت شركت در آزمون پرينت تهيه کند.

توکلی افزود: همراه داشتن پرينت كارت شركت در آزمون و هم چنين اصل كارت ملي يا اصل شناسنامه عكسدار و ارائه آن الزامي است.

وی اظهار داشت: داوطلبان درصورت وجود نقص احتمالي در كارت شركت در آزمون باید صبح از ساعت ۸:۰۰ تا ۱۲:۰۰ و بعدازظهر از ساعت ۱۴:۰۰ تا ۱۷:۰۰ يكي از روزهاي چهارشنبه و پنج‌شنبه ۱۳ و ۱۴ اسفند به حوزه‌هاي‌ رفع نقص كارت (مندرج در جدول شماره ۲ اطلاعيه) مراجعه کنند.

مشاور عالی سازمان سنجش اضافه کرد: چنانچه داوطلبان مغايرتي در اطلاعات مندرج در بندهاي ۱، ۲، ۴، ۵، ۶، ۹، ۱۰، ۱۱، ۱۳، ۱۴، ۱۵، ۱۶، ۱۷ و ۱۸ (شامل نام خانوادگي و نام، سال تولد، شماره شناسنامه، كدملي، معدل مقطع كارشناسي، تاريخ فارغ التحصيلي مقطع كارشناسي، موسسه فارغ التحصيلي مقطع كارشناسي، معدل مقطع كارشناسي ارشد، تاريخ فارغ‌التحصيلي كارشناسي‌ارشد، مؤسسه فارغ‌التحصيلي كارشناسي‌ارشد، هيأت علمي (مربي آموزشي رسمي)، دانشگاه محل خدمت مربيان آموزشي رسمي، متقاضيان رشته‌هاي تحصيلي بورسيه خارج از كشور) كارت شركت در آزمون مشاهده کردند لازم است براي اصلاح آن از طريق لينك مربوط حداكثر تا ۱۵ اسفندماه منحصراً به سايت اينترنتي سازمان سنجش آموزش كشور مراجعه و با ورود به قسمت ويرايش اطلاعات، نسبت به اصلاح موارد اقدام کنند.

وی افزود: داوطلبان در صورتي كه نسبت به بندهاي ۳ و ۷ (جنس و معلوليت) كارت شركت در آزمون مغايرتي مشاهده کردند باید در تاریخ های ۱۳ و ۱۴ اسفندماه به نماينده سازمان سنجش مستقر در باجه رفع نقص حوزه مربوط مراجعه کنند تا مشكل برطرف شود. درباره بندهاي ۱۲ و ۲۱ (نام رشته امتحاني و محل برگزاري آزمون) هيچگونه تقاضايي پذيرفته نخواهد شد.

توکلی گفت: فرآيند آزمون ورودي دوره دكتري «Ph.D» (نيمه‌متمركز) سال ۱۳۹۴ رأس ساعت ۸:۰۰ صبح روز ۱۵ اسفندماه در ۲۵۰ کد رشته، ۷ گروه آموزشی، ۵۳ شهرستان و ۱۰۲ حوزه امتحانی برگزار می شود.

وی با اشاره به ارائه فرم نظر خواهی گفت: در ابتدای جلسه آزمون فرم نظرخوانی حاوی ۱۲ سئوال به داوطلبان داده می شود که افراد باید به سئوالات مذکور در مدت ۱۰ دقیقه پاسخ دهند.

مشاور عالی سازمان سنجش درباره تسهیلات برای داوطلبان نابینای مطلق و کم بینا گفت: در ۹ کد رشته ۲۱۰۸، ۲۱۱۰، ۲۱۱۳، ۲۱۱۶، ۲۱۱۷، ۲۱۳۸، ۲۱۳۹، ۲۸۰۱، ۲۸۰۲ برای داوطلبان نابینای مطلق سئوالات به خط بریل و برای کم بینایان همین کدرشته ها سئوالات با خط درشت چاپ شده است.

وی با اشاره به ارزیابی حوزه های آزمون برای اولین بار از سوی داوطلبان گفت: در جهت بهبود کیفیت حوزه های برگزاری آزمون از داوطلبان به عنوان معتبرترین منبع اخذ داده ها و ارزیابی خواسته می شود که نسبت به تکمیل پرسشنامه ارزیابی حوزه امتحانی خود در آزمون ورودی دکتری که از بعد از ظهر روز جمعه ۱۵ اسفند تا چهارشنبه ۲۰ اسفندماه بر روی سایت سازمان سنجش قرار می گیرد به صورت اینترنتی اقدام کنند.

کد خبر 288724

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha