مجموع نظرات: ۰
چهارشنبه ۶ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۹:۰۵
۰ نفر

همشهری آنلاین: کاوشگر کنجکاوی عکس سلفی جدیدی از خود را از ترکیب ده‌ها عکسی که از مریخ طی ماه ژانویه ثبت کرده، به زمین ارسال کرده‌است.

مریخ

براساس گزارش گيزمودو، كنجكاوي درحالي كه در ميانه منطقه تحقيقاتي جديدش، موهاوي ايستاده، اين سلفي را از خود به ثبت رسانده‌است. اين عكس در حقيقت تركيبي از ده‌ها عكسي است كه طي ماه ژانويه 2015 به ثبت رسيده‌اند.

کنجکاوی

كنجكاوي در اين منطقه به حفاري و نمونه‌برداري از خاك مريخ مشغول است. عكس توسط دوربين MAHLI كنجكاوي در انتهاي بازوي روباتيك اين روبات به ثبت رسيده‌است و مي‌توان در آن بخش بالايي كوهستان شارپ را در خط افق مشاهده كرد. تكه‌هاي تيره‌تر سطح زمين در سمت راست و چپ تصوير شن‌هايي هستند كه باد آنها را به اين منطقه آورده‌است.

كنجكاوي از مته حفاري خود براي نمونه‌برداري از سنگ‌ها و خاك منطقه موهاوي استفاده مي‌كند. عكس سلفي جديد،‌ تركيبي از عكس‌هايي است كه در روزهاي مختلف مريخي به ثبت رسيده‌اند، براي مثال فريم‌هايي كه كنجكاوي در آنها ديده مي‌شود، در هشتصد و شصت و هشتمين روز مريخي يا سول به ثبت رسيده‌است و فريم‌هايي كه محيط اطراف را نمايش مي‌دهند در سول 882 به ثبت رسيده‌اند.

کد خبر 288239

پر بیننده‌ترین اخبار فضا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha