سه‌شنبه ۵ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۳:۱۳
۰ نفر

همشهری‌ آنلاین: جنگل‌های حرا درختانی به ارتفاع حدود چهار متر دارد که ریشه‌شان در آب بوده و خصوصیت بارزشان تبدیل آب شور به شیرین است.

قشم

قشم را جزیره عجایب هفتگانه خلیج فارس می‌نامند. جزیره‌ای سرشار از شگفتی‌های متنوع طبیعت و مملو از نشانه‌های فرهنگ اصیل و بومی.

این جزیره که از یک سر تا سر دیگرش ۱۲۰ کیلومتر طول دارد، یکی از ذخیره‌گاه‌های زیست‌کره را در نیمه شمالی‌اش جای داده؛ جنگل‌های حرا، با ۲۰۰ کیلومتر مربع وسعت، که ترکیبی از خشکی و دریاست.

در جنوب ایران جنگل‌های فراوانی هستند که به نام حرا شناخته می‌شوند، اما بزرگ‌ترین‌شان، در مجاورت بزرگ‌ترین جزیره خلیج فارس قرار دارد.

جنگل‌های حرا درختانی به ارتفاع حدود چهار متر دارد که ریشه‌شان در آب بوده و خصوصیت بارزشان تبدیل آب شور به شیرین است.

برگ این درختان خاصیت دارویی و ضدباکتری دارد و اهالی برای غذای دام‌های‌شان هم از برگ این درختان استفاده می‌کنند. برای تماشای این پدیده نادر طبیعی و البته گونه‌های مختلف پرنده، ماهی و خزندگانی مثل لاک‌پشت‌ باید راهی جزیره گرم و زیبای قشم شوید.

جنگلهاي سبز مانگرو كه به جنگلهاي حرا معروفاند، از مناطق سبز جنوب ايران محسوب ميشوند. معروفترين جنگل حراي ايران، محدوده سبزي است در فاصله ميان جزيره قشم و شهر بندرعباس كه البته دسترسي به آن از جزيره قشم ميسر است.

حدود 86 هزار هكتار از شمال جزيره قشم با درختاني پوشيده شده كه ريشههايشان از آبهاي شور تغذيه ميكنند.

متن: رضا يوسفي/ عكس: اصغر بشارت /منبع:همشهري‌سرزمين من

کد خبر 288127

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha