همشهری آنلاین: مسافران می‌توانند برای سفر به جزایر قشم و هرمز از بندر شهید حقانی و برای سفر با خودرو به جزیره قشم از مسیر دریایی بندر پهل - بندر لافت استفاده کنند. همچنین بنادر لنگه، چارک و آفتاب در غرب هرمزگان نیز برای سفر مسافر و خودرو به جزیره کیش در نظر گرفته شده است.

سفر دریایی

به گزارش ایسنا، در آستانه فرا رسیدن تعطیلات نوروزی، سازمان بنادر و دریانوردی در حال آماده‌سازی 10 بندر مسافری هرمزگان و فراهم کردن امکانات آنها برای خدمات‌رسانی به مسافران دریایی است.

استانداردسازی مرکز هماهنگی و جستجو و نجات دریایی بندرعباس، الحاق دو فروند شناور نجات ساحلی و دو فروند شناور مسافری در مجموع با ظرفیت 194 صندلی از مهم ترین اقدامات اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان برای نوروز امسال است.

سید علی استیری - معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی کشور - گفت: 41 شناور استاندارد، پنج لنج مسافری، 22 لندینگ‌کرافت برای حمل مسافر با خودرو و 10 شناور مسافری ذخیره، برای تردد مسافران بین جزایر هرمزگان در این ایام در نظر گرفته شده است.

افزایش ظرفیت 10 درصدی شناورها برای سفرهای نوروزی

وی از انجام بیش از 50 درصد سفرهای دریایی در تعطیلات پایانی سال خبر داد و از مسافران خواست برای سفرهای دریایی از مسیرها و شناورهای مجاز استفاده کنند.

معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی کشور گفت: امسال با 10 درصد افزایش نسبت به سال گذشته ظرفیت 5500 صندلی برای سفرهای دریایی در نظر گرفته شده است.

بهره‌برداری از ترمینال مسافری اسکله شهید حقانی

مجید امینی - مدیر اداره بندر و دریانوردی شهید باهنر - نیز با اشاره به اینکه ترمینال مسافری شهید حقانی بندرعباس برای نوروز 93 آماده بهره برداری می‌شود، گفت: هم اکنون تعداد اسکله‌های بندر شهید حقانی از 18 پست به 22 پست افزایش یافته است.

سالم شهیدی - مسئول بندر شهید حقانی - نیز گفت: در حال حاضر هر 10 دقیقه شناورهای با ظرفیت 25 تا250 نفر، جابجایی مسافران به جزایر قشم و هرمز را برعهده دارند.

مسیرهای مجاز برای سفرهای دریایی به قشم و کیش

مسافران هم اکنون می‌توانند برای سفر به جزایر قشم و هرمز از بندر شهید حقانی و برای سفر با خودرو به جزیره قشم از مسیر دریایی بندر پهل- بندر لافت استفاده کنند.

بنادر لنگه، چارک و آفتاب در غرب هرمزگان نیز برای سفر مسافر و خودرو به جزیره کیش آماده خدمات رسانی به مسافران دریایی هستند.

اسماعیل مکی زاده - مدیر اداره بنادر و دریانوردی بندر لنگه - اعلام کرد: تاکنون 18 فروند شناور در مسیرهای مختلف دریایی در غرب استان هرمزگان اعلام آمادگی کرده‌اند.

وی با اشاره به ظرفیت خطوط مسافری دریایی غرب استان گفت: تاکنون هفت فروند لندینگ‌کرافت و 11 شناور مسافری با ظرفیت 2245 صندلی و قابلیت حمل 520 خودرو به صورت روزانه در خطوط بندر لنگه، چارک و آفتاب به سمت جزیره کیش و برعکس درحال تردد هستند که برای کاهش زمان توقف مسافران دریایی در بنادر مبدأ، این ظرفیت‌ها در روزهای پایانی سال افزایش می‌یابد.

استان هرمزگان با ظرفیت جابجایی 15 میلیون مسافر و برخورداری از 10 بندر مسافری 98 درصد سفرهای دریایی کشور را پشتیبانی می‌کند.

کد خبر 251719

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ثبت نام و قیمت خودرو

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز