با مصوبه کارگروه آرد و نان استان تهران مبنی بر حذف سهمیه آرد نانوایی‌های فانتزی از ابتدای اسفند‌ماه، قیمت انواع نان فانتزی نیز آزاد شده اما وزیر صنعت، معدن و تجارت این موضوع را تکذیب می‌کند.

 محمدرضا نعمت‌زاده با رد حذف آرد يارانه‌اي و آزاد‌سازي‌ قيمت نان‌هاي فانتزي اعلام كرد: مصوبه‌اي در اين‌باره نداريم و تصميم جديدي نگرفته‌ايم و دليلي ندارد تصميم تازه‌اي در اين زمينه گرفته شود. وي با تأكيد بر اينكه همان مصوبات پيشين در اين زمينه اجرا مي‌شود، افزود: هدف ما از آزادپز شدن 20درصد نانوايي‌ها كه مدتي پيش ابلاغ شد، افزايش كيفيت بوده است. ديروز اما رئيس اتحاديه نان‌هاي حجيم، نيمه‌حجيم و فانتزي استان تهران با اشاره به مصوبه روز شنبه هفته جاري كارگروه آرد و نان استان تهران به خبرنگار ما گفت: براساس اين مصوبه از ابتداي اسفند‌ماه نرخ آرد انواع نان‌هاي حجيم، نيمه حجيم، فانتزي و صنعتي آزاد شده كه افزايش قيمت هر كيسه آرد از 40 به 55 هزار تومان را موجب شده است.

با اين مصوبه قيمت انواع نان فانتزي نيز آزاد شده و نرخ اين فرآورده برمبناي عرضه و تقاضا و بدون هيچ نرخ‌گذاري رسمي تعيين مي‌شود. جواد كرمي با بيان اينكه قيمت نان فانتزي به شرايط توليد و عرضه وابسته است، افزود: با اين شرايط قيمت انواع نان فانتزي نيز حداقل 25 تا 30درصد افزايش خواهد يافت. با توجه به اينكه هنوز برخي واحدها به‌تازگي سهميه آرد دولتي دريافت كرده‌اند، هنوز نان فانتزي را با آردهاي قبلي توليد و عرضه كرده و تغييري در قيمت نان فانتزي حاصل نشده اما از 5 تا 6 اسفند‌ماه به‌تدريج قيمت اين نوع نان آزاد مي‌شود. وي در مورد اظهارات وزير صنعت مبني بر عدم‌تغيير نرخ آرد و نان فانتزي و نبود مصوبه‌اي براي تغيير قيمت اين اقلام افزود: اگر اين گفته وزير صنعت صحت دارد چرا سهميه آرد نانوايي‌هاي فانتزي قطع شده است.

  • نان سال آينده هم گران مي‌شود

ارسلان فتحي پور، رئيس كميسيون اقتصادي مجلس نيز با اشاره به قاچاق ۳ميليون‌تني آرد از كشور از افزايش قيمت نان در سال آينده خبر داد و اعلام كرد: طبق ماده 5 قانون هدفمندي يارانه‌ها، قيمت نان از فروردين‌ماه سال94 دوباره افزايش خواهد يافت.

کد خبر 287977

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بيمه و بانك

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha