شنبه ۲ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۹:۱۳
۰ نفر

همشهری آنلاین: یوتیوب کودکان به والدین امکان نظارت در برنامه‌ها را می‌دهد و برای بارگذاری محتوا هم محدودیت‌هایی خواهد داشت.

گوگل 23 فوريه 2015 نرم افزار ویژه‌ یوتیوب را برای کودکان رونمایی می‌کند که برای کودکان امن‌تر است. این نرم افزار که در حال حاضر تنها در آمریکا قابل دسترسی است و به زودی در ساير كشورها هم در دسترس قرار خواهد گرفت.

گوگل  ادعا مي‌كند كه اين نرم‌افزار از یوتیوب اصلی جدا خواهد بود. همچنين "یوتیوب کودکان" به والدین امکان نظارت در برنامه‌ها را داده و برای بارگذاری محتوا هم محدودیت‌هایی دارد.

"انجمن ملی پیشگیری از خشونت علیه کودکان" كه برای حمایت از کودکان فعالیت می‌کند. اين انجمن از اقدام گوگل استقبال کرده است.

سخنگوی این موسسه خیریه به رسانه‌ها گفته است که "بزرگ‌ترین چالش حفاظت از نسل جدید کودکان، برقراری امنیت آنها در اینترنت است و آغاز به کار یوتیوب کودکان اقدام خوبی در این راستا است".

او گفت كه این برنامه با استقبال فراوان پدران و مادرانی روبرو می‌شود که می‌خواهند مطمئن شوند کودکان‌شان در معرض محتوای نامناسب قرار نمی‌‌گیرند.یوتیوب کودکان

والدین می‌توانند در این نرم افزار مدت زمانی را که کودک می‌تواند صرف تماشای ویدئو کند، محدود کنند یا امکان جستجوی آن را خاموش کنند.

این نرم افزار که صرفاً روی دستگاه‌های اندروید گوگل در دسترس قرار می‌گیرد، رایگان خواهد بود.

شبکه‌های تلویزیونی "دریم‌ورکس"، "جیم هنسون" و "مادر گوس کلاب" از جمله تولیدکنندگان محتوا برای یوتیوب کودکان خواهند بود.

شیمریت بن یر، مدیر تولید یوتیوب کودکان مي‌گويد: "والدین به طور مداوم از ما می‌خواستند که یوتیوب را به فضای مناسب‌تری برای کودکان تبدیل کنیم. زمان مشاهده ویدئوها در یوتیوب سال به سال ۵۰ درصد رشد داشته اما شبکه‌های سرگرمی خانواده‌ها سالانه چیزی بیش از ۲۰۰ درصد رشد می‌کنند".

سایت یوتیوب که به کاربران امکان بارگذاری و تماشای ویدئوهای شخصی‌شان را می‌دهد هفته گذشته ده ساله شد و اکنون بیش از یک میلیارد کاربر دارد.

کد خبر 287766

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha