همشهری آنلاین: فرزند امیر سرلشگر خلبان شهید «علیرضا یاسینی» گفت: مقام معظم رهبری توجه و عنایت خاصی به پدرم داشتند.

علیرضا یاسینی

به گزارش روابط عمومی نیروی هوایی ارتش، این مطلب را «بهروز یاسینی» در حاشیه نخستین کنگره سرلشگر خلبان شهید علیرضا یاسینی و 66 شهید خلبان خوزستانی نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران که در محل سینما نفت آبادان، برگزار شد، در جمع خبرنگاران عنوان کرد.

وی ادامه داد: 10 ساله بودم که پدرم را از دست دادم، خبر شهادت پدر را سیداحمد خمینی به ما دادند.

فرزند شهید یاسینی اضافه کرد: هنگامی که وی به منزل ما آمده بودند تا خبر شهادت را بدهند، در ابتدا گفتند که هواپیمای پدرت خراب شده و او مجبور به ترک هواپیما شده اما اندکی بعد گفتند که اگر قول دهی گریه نکنی من به شما چیزی بگویم و پس از گرفتن قول، خبر شهادت را به ما دادند.

وی تصریح کرد: مراسم تشییع پدرم با حضور مقام معظم رهبری برگزار شد، ایشان دو روز پس از تشییع پیکر پدرم به منزل ما آمدند و خواستند تا آلبوم های عکس پدرم را برایشان بیاوریم، مقام معظم رهبری وقتی عکس هایی که پدرم در کنار ایشان بود را دیدند به یکباره اشک از چشمانشان سرازیر شد.

وی یادآور شد: پدرم فردی صادق، مردمی و با پشتکار بود و از این بابت بود که مقام معظم رهبری فرمودند من به این شهید امیدها داشتم.

یاسینی گفت: پدرم یک ساعت بند طلایی داشت که هدیه مقام معظم رهبری به وی بود، تنها یادگار ما از پدر همان ساعت بند طلایی است که اکنون بندش سوخته، شیشه اش شکسته و عقربه هایش ساعت 9 و پنج دقیقه شب را نشان می دهد و این نشان از ارادت پدرم به مقام عظمای ولایت بود و تا آخرین لحظه پیوند خود را با رهبری حفظ کرده بود.

وی افزود: برهمین اساس جمعی از هنرمندان بوشهری در حال تهیه و تدوین فیلمی تحت عنوان «9 و پنج دقیقه» از حماسه آفرینی ها و دلاورمردی های پدرم در عرصه دفاع از کیان جمهوری اسلامی هستند.

فرزند سرلشگر خلبان شهید علیرضا یاسینی همچنین عنوان کرد: از تمام کسانی که کوشیدند و حمایت کردند تا پس از 21 سال که از شهادت این شهید بزرگوار می گذرد نام، یاد و خاطره او و سایر خلبانان شهید در اذهان زنده شود، قدردانی می کنم.

به گفته وی، زنده نگه داشتن یاد شهدا کمتر از شهادت نیست.

کد خبر 287677

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha