همشهری‌آنلاین: هشتمین شماره‌ی ماهنامه‌ی کاربردی بازاریاب بازارساز منتشر شد.

هشتمین شماره‌ی ماهنامه‌ی کاربردی بازاریاب

نیروهای فروش از جمله ویزیتورها، بازاریابان حضوری و تلفنی، موزعین و سرپرستان فروش می‌توانند با خواندن مطالب نشریه مهارت‌های فروش خود را ارتقا دهند. به مدیران شرکت‌ها پیشنهاد می‌کنم که با تهیه‌ی مجله برای نیروهای‌شان یک سرمایه‌گذاری آموزشی بلندمدت انجام دهند.

  • یادداشت مدیرمسئول

به قلم پرویز درگی، مدیر مسئول مجله بازاریاب بازارساز و مدیرعامل شرکت TMBA

  • سرمقاله

هوشمندی در بازار کسب‌وکار
به قلم جعفر واعظی، مدیرعامل شرکت سبلان پارت ایرانیان، برند الدورا

  • اخبار بازار

عرضه محصول با تاریخ تولید آینده!
معاون فروش ایران‌خودرو تغییر کرد
تخفیف 10 درصدی در نمایشگاه بهاره
مک‌دونالد نمی‌خواهد شبیه مک‌دونالد باشد

  • فروش حرفه‌ای

7 باور طلایی فروشندگان حرفه‌ای
افراد زیادی این سؤال را دارند که برای اینکه فروشنده‌ی موفقی شویم باید چکار کنیم؟ با مطالعه‌ی زندگی افراد موفق به این نتیجه می‌رسیم که فقط یک چیز در فروش اهمیت بالایی دارد و آن "اعتقاد" است. باور مردم درباره خودشان، زندگی، جهان و یا هرچیز دیگری تقریباً بر روی همه‌ی رفتارهای آنها تأثیرگذار است.

  • میزگرد

توصیه‌هایی برای ویزیتورها و فروشندگان
شرکت‌کنندگان در میزگرد:
رضا صحرائی: مشاور اتاق بازرگانی ایران
فریدون قدس: مدیر عامل پخش لینا
اردشیر بذرافشان: رئیس هیئت مدیر‌ه‌ی شرکت دیموند
حمیدرضا مجیدزاده: مشاور بازاریابی ومدیریت
محمدعلی انصاری: مدیر فروش تهران شرکت داتیس
پرویز درگی: مدیر عامل شرکت TMBAو مدیر مسئول مجله ی بازاریاب بازارساز

  • مدیریت زمان

قبل از انجام دادن، فکر کنید
چند بار برای‌تان پیش آمده که صبح از خواب بیدار شوید، به محل کارتان بروید و اولین تماس را بگیرید بدون آنکه بدانید هدف‌تان از آن تماس چیست؟ یا اینکه چند بار برای‌تان اتفاق افتاده که با مشتری تماس بگیرید اما در میانه‌ی راه متوجه شوید که اطلاعاتی را که باید آماده می‌کردید، در اختیار ندارید؟ آیا تابه‌حال پیش آمده که مدیرتان از شما گزارشی را بخواهد و شما هیچ پاسخی نداشته باشید؟

  • بازارپردازی

نقش ویزیتورها در بازارپردازی چیست؟
بیشتر فعالان در حوزه‌ی کسب‌وکار به خوبی می‌دانند که هنر بازاریابی، هنریست مبتنی بر ارتباطاتِ انسانی و اگر این ارتباطات را به اجزاء اصلی تفکیک کنیم، داشتن درکی بالا در بهره‌گیری از حواس پنجگانه از ارکان اساسی موفقیت در برنامه‌های بازاریابی به شمار خواهد رفت.

  • مذاکره

چیزهایی که در مذاکره هرگز نباید بگویید
بیشتر تکنیک‌هایی که در زمینه‌ی مذاکره به فروشندگان آموزش داده می‌شوند، به آنها می‌گویند که در زمان مذاکره با مشتری چگونه رفتار کنند و چه بگویند. به همین دلیل اکثر فروشندگان معمولاً در مدیریت کردن آنچه باید بگویند، خیلی خوب و حرفه‌ای رفتار می‌کنند اما نمی‌دانند چه چیزهایی را نباید بگویند. زمانی که فروشنده در فرایند مذاکره با مشتری قرار می‌گیرد، همه چیز را خوب جلو می‌برد اما ناگهان حرفی را به زبان می‌آورد که همه چیز را به هم می‌ریزد.

  • نکته به نکته

40 نکته کلیدی و کاربردی برای کارشناسان بازاریابی و فروش

  • مشتری‌مداری

آیا از سر ناچاری ویزیتور شده‌اید؟
ویزیتوری شغل بسیار جالب و متفاوتی است. اگر شما مثلاً کارمند اداری یا حتی مدیر فروش، بازاریابی، تبلیغات یا منابع انسانی باشید، می‌توانید افتخار کنید که 5 سال، 10 سال یا بیشتر در این شغل بوده‌اید. اما اگر فردی بگوید که 10 سال فروشندگی کرده است، آیا این افتخاری برای او محسوب می‌شود؟

  • ارتباطات سازمانی

چگونه مدیر خود را مدیریت کنیم؟
معمولاً ما به هر شکلی که شده کارمان را مدیریت می‌کنیم اما آیا تابه‌حال فکر کرده‌اید که چگونه مدیر خود را مدیریت کنید؟
منظور از "مدیریت کردن مدیر"، کلک زدن به او نیست بلکه توفیق یافتن در برآوردن انتظارات او است. پس سؤال این است که چگونه نیازها و انتظارات مدیر خود را برآورده کنیم؟

  • مسیر موفقیت

در جستجوی خوشبختی با یک تماس تلفنی
در کشورهای پیشرفته تعداد قابل‌توجهی از افرادی که به سمت‌های بالای سازمانی می‌رسند، شغل خود را از فروشندگی شروع می‌کنند. فروشندگی یک کلاس درس ضروری و باارزش برای کسانی است که آرزوهای بزرگی در سر دارند زیرا در برخورد با افراد مختلف، فروشندگان تجربیاتی به دست می‌آورند که در هیچ کلاس درسی آموزش داده نمی‌شود.

  • ارتباط با مشتری

شروعی مجدد؛ مشتریان سختگیر من
همه‌ی ما در زندگی روزمره شاهد اتفاقاتی سخت و حتی غیرقابل‌حل هستیم؛ اتفاقاتی که ذهن‌مان را به خود مشغول می‌کند، آرامش‌مان را به مخاطره می‌اندازد و روند عادی زندگی‌مان را دچار مشکل می‌کند.
اما رویارویی با این شرایط سخت در ابتدا عامل ترس و اضطراب است و در نهایت موجب افزایش مهارت‌ها و تقویت توانمندی‌های ما در مدیریت بحران می‌گردد.

  • هوشمندی

هوش تدبیری در فروش
فروشنده باید باهوش باشد. این جمله‌ای است که هر مدیری به عنوان یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های فروشندگان به آن اشاره می‌کند و اشاره‌ی درستی هم هست؛ اما "باهوش" یعنی چه؟ به چه کسی می‌گوییم باهوش؟ آیا دانش‌آموزی که در مدرسه نمرات بالایی می‌گیرد باهوش است و دانش‌آموزی که نمراتش پایین است، باهوش نیست؟ اگر این‌طور است، پس چرا در موارد متعددی می‌بینیم که همان دانش‌آموزانی که نمرات بالایی می‌گیرند بعداً کارمند فردی می‌شوند که در مدرسه نمرات پایینی ‌می‌گرفته است؟ چرا جمعی از بزرگ‌ترین و ثروتمند‌ترین مدیران دنیا کسانی هستند که دانشگاه نرفته‌اند و تحصیلات آکادمیک ندارند؟

  • مشتری‌مداری

سنجش رضایت مشتری در چند ثانیه
آیا واقعاً می‌توان میزان رضایتمندی مشتری را سنجید، آن هم در چند ثانیه؟
همه‌ی ما صاحبان کسب‌وکار می‌دانیم که سنجش رضایتمندی مشتریان امری حیاتی در میزان موفقیت کسب‌وکارهای ما تلقی می‌شود. امروزه مصرف‌کنندگان بسیار پرمشغله و بی‌حوصله هستند، بنابراین سنجش میزان رضایتمندی مشتری با استفاده از پرسشنامه‌های طولانی که وقت افراد را می‌گیرد بسیار کار دشواری می‌باشد و عموماً پاسخ‌های درستی به دست نمی‌دهد، به این دلیل که این کار را برای رفع تکلیف انجام می‌دهند. اما اگر این پرسش‌ها خیلی کوتاه و کاربردی باشند، مشتریان دیگر از روی رفع تکلیف پاسخ نمی‌دهند. از این روی شرکت‌ها می‌بایست از کوچک‌ترین لحظات و فرصت‌هایی که توجه مشتری را به خود معطوف می‌کنند استفاده کرده و فقط با پرسیدن یک یا چند سؤال ساده کوتاه ولی بسیار کاربردی، میزان رضایتمندی مشتری را اندازه‌گیری کنند. با توجه به اینکه پاسخ دادن به یک یا چند پرسش کوتاه، فقط به چند ثانیه زمان نیاز دارد، این کار می‌تواند در زمان مراجعه‌ی حضوری مشتری برای خرید و یا در زمان رجوع مشتری به وب‌سایت شرکت به سادگی انجام شود.

  • گفت‌وگو

گفت‌وگوی اختصاصی با ایرج بصیری؛ پیشکسوت بازاریابی و فروش

  • دانستنی‌ها

اطلاعاتی جالب و خواندنی درباره‌ی بازار ایران و جهان

  • مصاحبه

مصاحبه با احمد نادری‌وند؛ مدیرعامل گروه صنعتی آسان‌شایان

  • پرسش و پاسخ

پرویز درگی به سؤالات شما پاسخ می‌دهد
با توجه به اینکه پرداخت پورسانت در شرکتها، یکی از اختلافات همیشگی میان مدیران و نیروهای فروش است، لطفاً توضیحاتی درباره‌ی پورسانت و روش پرداخت آن ارائه دهید.

  • کتابخانه

معرفی دو کتاب در حوزه‌ی فروش

  • اصطلاحات بازاریابی، فروش و پخش و توزیع

علاقه‌مندان برای دریافت اشتراک می‌توانند با شماره‌ی 66431863 در تهران تماس حاصل کنند.

کد خبر 287403

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha