مجموع نظرات: ۰
دوشنبه ۲۷ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۱:۳۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: مدیرعامل سازمان زیباسازی شهرداری تهران در تشریح برنامه‌های این سازمان برای استقبال از بهار، گفت: اقدامات مروبط به حذف زوائد آغاز شده است و امیدواریم تا بهار به اتمام برسد.

تهران

به گزارش ايسنا، جمال کامیاب در اين باره افزود: هر سال وظایفی برای سازمان‌های شهرداری تهران تعیین می شود که سازمان زیبا سازی شهرداری تهران نیز به همین منظور فعالیت‌هایی برای استقبال از بهار هر ساله در دستور کار خود قرار می دهد.

وی با بیان این که پیرایش شهری در اولویت فعالیت‌های استقبال از بهار است، ادامه داد: ما اعتقاد داریم تهران بیش از آن که نیاز به افزوده شدن المان‌های شهری داشته باشد نیاز به حذف زواید دارد.

مدیرعامل سازمان زیباسازی شهرداری تهران در مورد پیرایش شهری به مناسبت نوروز، گفت: هر یک از نواحی 123 گانه تهران یک محور را برای پیرایش در طول بهار باید به سازمان زیباسازی شهرداری تهران معرفی کنند. علاوه بر آن نیز دو محور ناصرخسرو و چهارراه جمال زاده تا ولیعصرهم به انتخاب سازمان به عنوان الگوسازی پیرایش خواهند شد.

کامیاب در ادامه تصریح کرد: اقدامات مربوط به حذف زوائد آغاز شده است و امیدواریم تا بهار به اتمام برسد.

وی با اشاره به مسئله دیوارنگاری‌های پایتخت، گفت: به هیچ وجه قصد اضافه کردن نقاشی در سطح شهر نداریم و این تصمیم تنها با هدف اصلاح است؛ چراکه برخی از نقاشی‌های دیواری فرسوده است و باید محو، ترمیم یا بازسازی شود.

مدیرعامل سازمان زیباسازی شهرداری تهران از پیاده سازی برخی از آثار برگزیده در جشنواره شاهدان شهر خبر داد و افزود: علاوه بر این نزدیک به 80 اثر حجمی با مضمون بهار، فاطمیه، آسمان آبی و زمین پاک را در ایام نزدیک عید اضافه خواهیم کرد.

کامیاب با بیان این که 22 اثر برگزیده از جشنواره مبلمان خلاق نیز تا نوروز امسال در شهر نصب خواهد شد، گفت:ا ین آثار در یک یا دو محور در این ایام نصب خواهد شد و در این آثار وجه هنری بیش از بحث کاربردی مطرح می‌شود.

وی با اشاره به برگزاری جشنواره پلاک بهاری برای جلب مشارکت شهروندان در زیباسازی نمای خانه‌ها گفت: سازمان زیباسازی شهر تهران با توجه به سنت ایرانی در آستانه سال نو قصد دارد چهره‌ای پیراسته از شهر تهران بسازد که در این راستا برنامه‌ای در هفت بخش آماده شده تا شهر و شهروندان را تشویق به خانه تکانی و پیراستن شهر کند.

مدیرعامل سازمان زیباسازی شهرداری تهران با بیان این‌که این جشنواره در ابتدا در سطح مناطق انجام می‌شود و نهایتا برگزیدگان در سطح تهران معرفی خواهند شد، اظهار کرد: در استقبال از بهار جشنواره پلاک بهاری همانند سال گذشته و با حجم بسیار گسترده تر برپا خواهد شد.

کامیاب با بیان این که ده بنای شاخص در استقبال از بهار نورپردازی کامل خواهد شد، گفت: ساختمان‌های موزه نقاشی پشت شیشه، موزه صنعتی، میدان مشق چند نمای داخلی، پژوهشکده فرهنگ و هنر، سر در دانشگاه تهران و فاز دوم موزه موسیقی به طور کامل نورپردازی خواهد شد و بازسازی نورپردازی ساختمان گیو نیز انجام می‌شود.

کد خبر 287361

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha