همشهری آنلاین: عمر البشیر ،رئیس جمهور سودان گفت: اتهام تجاوز نظامیان سودانی به ۲۰۰ زن در دارفور ،افترای مخالفان ما با همکاری رژیم صهیونیستی است.

 عمر البشیر ،رئیس‌جمهور سودان مصمم به پاسخ‌گویی درباره اتهاماتی است که به نظامیان سودان وارد شده‌است.

بر اساس اعلام سازمان دیده‌بان حقوق بشر ، سربازان سودانی به بیش از 200 زن در روستایی در دارفور در ماه اکتبر گذشته تجاوز جنسی کرده‌اند.

از میان شهادت‌ها و گواهی‌هایی که در گزارش سازمان دیدبان حقوق بشر ذکر شده است ، نام دو نظامی فراری از ارتش سودان دیده می‌شود. این دو نظامی در این گزارش گفته‌اند فرماندهان به آنها دستور داده بودند در تلافی حملات شورشیان به زنان قبیله آنها تجاوز کنند.

به گزارش واحد مركزي خبر به نقل از شبکه خبری یورونیوز،عمر البشیر در این باره گفت: گزارشی که سازمان دیدبان حقوق بشر تهیه کرده است گزارش نیست بلکه افترانامه است و از یک رادیو که دشمن ماست پخش شد. رئیس‌جمهور سودان افزود رادیویی که این گزارش افترا آمیز را منتشر کرده است رادیو دیپانگا نام دارد و متعلق به مخالفان ماست و اسرائیل هزینه‌های آن را پرداخت می‌کند.

عمر البشیر از این‌که سازمان ملل تنها بر اساس این خبر اقدام کرده و ناظران خود را به روستای تابیت فرستاده است ابراز تاسف کرد.

او افزود: گروه فرستاده سازمان ملل در این باره پژوهش‌های لازم را انجام داد و مشخص شد که این گزارش بی اساس و دروغ بوده است.

 گروه سازمان ملل بعد از تحقیق اعلام کردند این گزارش جعلی بوده و تجاوزی در کار نبوده است.

کلاه آبی‌های سازمان ملل در تنها بازدیدی که از منطقه داشتند هیچ نشانه‌ای که حاکی از تجاوز به زنان آن منطقه باشد پیدا نکردند.اما سازمان ملل از سیاست ایجاد ترس ارتش سودان خبر می‌دهد که به بازرسان اجازه بازرسی بیشتر را نمی دهد.

از زمانی که نخستین تحقیق گروه اعزامی سازمان ملل در منطقه انجام شده‌است خارطوم اجازه هیچ تحقیق دیگری را به این بازرسان نداده.

کد خبر 287108

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha