جمعه ۲۴ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۹:۴۲
۰ نفر

همشهری آنلاین: کره جنوبی اعلام کرد که سخت‌گیری بیشتری بر ضد دلالان غیرقانونی و کلینیک‌های ثبت‌نشده را برای محافظت گردشگران پزشکی، به خصوص آنهایی که جذب صنعت در حال شکوفایی جراحی پلاستیک در این کشور می‌‌شوند، اعمال خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه وزارت بهداشت کره جنوبی  روز جمعه ۱۳ فوریه پیش‌نویس مجموعه‌ای از اقدامات را اعلام کرد که در پاسخ به شمار فزاینده شکایت‌ها درباره اعمال بدانجام‌شده و صورت‌حساب‌های سرسام‌آور انجام خواهد داد: بسیاری از این شکایت‌ها از سوی زنان چینی است که به طور خاص برای انجام عمل زیبایی به این کشور سفر می‌کنند،

یک زن چینی ماه گذشته پس از آنکه در کیلینیک در محله مجلل گنگنام در سئول تحت عمل جراحی پلاستیک قرار گرفت، به اغما فرو رفت.

وزارت بهداشت کره جنوبی در بیانیه‌ای اعلام کرد: شکایت‌های فزاینده از سوی خارجیان شامل فعالیت‌های برهم‌زننده بازار شامل دلالی غیرقانونی و دستمزدهای بالا، و همچنین اختلافات بر سر قصور پزشکی می‌شود.

این بیانیه افزود: این مجموعه اقدامات به هدف حفظ اعتبار بین‌المللی بازار جراحی پلاستیک کشور صورت می‌گیرد.

شمار خارجیانی که برای انجام درمان‌های پزشکی به کره جنوبی سفر می‌کنند از سال ۲۰۰۹ به طور متوسط ۳۷ درصد افزایش یافته و در سال ۲۰۱۳ به ۲۱۰ هزار مورد رسیده است.

بسیاری از این سفرهای برای درمان‌های زیبایی انجام می‌گیرد، از عمل‌های نسبتا ساده‌ای مانند برداشتن‌ موهای زائد و جراحی پلک دوم گرفته تا جراحی‌های تهاجمی فک.

کره جنوبی و به خصوص سئول شهرتی بین‌المللی از لحاظ جراحی پلاستیک دارد و آگهی‌هایی که جراحان پلاستیک و تصاویر غول‌آسای پیش و پس از عمل را نشان می‌دهند، در همه جا حاضرند- در بیل‌بوردهای خیابان‌ها، قطارهای مترو، ایستگاه‌های اتوبوس و پشت صندلی اتوبوس‌ها.

طبقه متوسط در حال رشد چین یک بازار بالقوه گسترده است، و بسیاری از کلینیک‌های کره‌ای دارای وب‌سایت‌های چینی هستند.

بر اساس گزارش وزارت بهداشت کره جنوبی در سال ۲۰۱۳ بیش از ۲۵۴۰۰ چینین برای درمان زیبایی به این کشور آمده‌اند که افزایش ۷۰ درصدی را نسبت به سال پیش نشان می‌دهد و هر کدام از آنها به طور میانگین ۳۱۵۰ دلار خرج کرده‌اند.

بر اساس مقررات جدیدی که روز جمعه اعلام شد، برای پیشگیری از بالا بردن قیمت و تضمین حفظ استانداردها هر مرکز پزشکی درمان‌کننده بیماران خارجی- هر و اسطه‌ای که آنها برای جذب مراجعان استفاده می‌کنند- ملزم می‌شوند خود را در وزارت بهداشت به ثبت برسانند.

سرپیچی از این مقررات به مجازات حداکثر سه سال حبس و جریمه نقدی هنگفتی خواهد انجامید.

وزارت بهداشت کره جنوبی اعلام مرد به افرادی که به شناسایی و محکومیت دلال‌های غیرقانونی - که اغلب برای خدمات‌شان قیمت‌های بسیار بالایی دریافت می‌کنند، یاری برسانند، پاداشت نقدی خواهد پرداخت.

یک سیستم رتبه‌بندی جدید آنلاین نیز معرفی خواهد شد تا عرضه‌کنندگان خدمات پزشکی ارزیابی شوند و گردشگران پزشکی بالقوه خواهند توانست نتایج روی وب‌سایت رسمی وزارت بهداشت کره ببینند.

تعرفه اعمال جراحی، امکان عوارض جانبی و جزئیات فیصله‌دهی به اختلافات پس از جراحی نیز در اختیار بیماران قرار خواهد گرفت و پیش از هر عملی بر سر آن توافق خواهد شد.

کد خبر 287093

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha