جمعه ۲۴ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۵:۳۲
۰ نفر

سهامداران بورس تهران هفته گذشته ۲ میلیاردو ۶۷۲ میلیون سهم را به ارزش ۵ هزارو ۴۳۹ میلیون ریال در بورس دادوستد کردند که این میزان به لحاظ حجم و ارزش به ترتیب ۱۹ و۱۷ درصد کاهش داشت.

شاخص كل بورس تهران در مبادلات هفته گذشته با 931 واحد كاهش به 64 هزلارو 840 واحد رسيد و معادل 1.5 درصد نزول كرد. شاخص شناور آزاد هم 1.7 درصد نزول كرد.

  • تداوم كاهش قيمت اوراق تسهيلات مسكن در دي‌ماه

رئيس اداره ابزارهاي نوين مالي فرابورس ايران از تداوم كاهش قيمت اوراق تسهيلات مسكن از مهر تا دي‌ماه امسال خبر داد.
به گزارش همشهري، عليرضا توكلي گفت: ارزش معاملات اوراق تسهيلات مسكن از مهرماه رو به كاهش گذاشته و تا پايان آذرماه از ارقام بالاي 100ميليارد تومان به كمتر از 80ميليارد تومان در‌ماه رسيده است. او با بيان اينكه طبق گزارش‌هاي آماري، شاخص معاملات مازاد اوراق تسهيلات مسكن در دي‌ماه كمتر از يك درصد است، ادامه داد:

از نكات قابل توجه شاخص فوق اين است كه با وجود افزايش معاملات مازاد در 2‌ماه اخير، ميانگين قيمت اوراق در دي‌ماه نسبت به آذر ماه، 3هزار تومان معادل 3,5درصد كاهش داشته و اين به‌معناي نبود ارتباط معنادار بين معاملات مازاد و قيمت اوراق تسهيلات در فرابورس است.

توكلي به‌احتمال افزايش مراجعه براي خريد اوراق تسهيلات مسكن به‌دليل اعلام افزايش تسهيلات به 60ميليون تومان گفت: وام 60ميليون توماني كه توسط بانك مسكن مطرح شده هنوز قطعي نيست ضمن اينكه هيچ ارتباطي با اوراق تسهيلات فعلي ندارد و به اين اوراق تعلق نمي‌گيرد. به گفته او، تسهيلات منقضي شده در دي‌ماه 93نسبت به آذرماه معادل 4ميليارد تومان افزايش يافته و همچنان از نرخ متوسط 30ميليارد تومان در‌ماه فراتر است.

به‌نظر مي‌رسد اين روند حداقل تا شهريورماه 94كه بازار در هر‌ماه با ابطال 2سري از اوراق مواجه مي‌شود، ادامه خواهد داشت. او ارزش تسهيلات ماهانه استفاده شده در سال گذشته را عمدتاً كمتر از 300ميليارد تومان در‌ماه اعلام كرد.

کد خبر 287069

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha