همشهری آنلاین: «با وجود اینکه منطقه حفاظت شده بود، شهید صدوقی که برای بازدید به منطقه آمده بودند، مورد سوء قصد قرار گرفتند ...»

نقدی

به گزارش ایسنا، سیّد ابراهیم تارا در روز یکم تیرماه سال1338در شهر گرگان به دنیا آمد و تحصیلات متوسطه خود را در دبیرستان جامع بزرگ تهران به پایان رسانید.

از ۱۵ سالگی فعالیت‌های انقلابی خود را آغاز کرد و پس از اخذ دیپلم در رشته ریاضی فیزیک، در دانشگاه پذیرفته شد اما به دلیل همزمانی با انقلاب فرهنگی در دانشگاه‌ها، آن سال موفّق به حضور در دانشگاه نشد.

با توجه به شرایط، بعد از پیروزی انقلاب و درگیری ضدانقلاب در کردستان، سید ابراهیم به غرب کشور رفت و تحت فرماندهی شهید بروجردی قرار گرفت و مسئولیت اطلاعات عملیات مناطقی از جمله بیجار، بوکان، کامیاران و سنندج را بر عهده گرفت.

سرانجام بیستم دی ماه سال 1361 در حالی که با نیروها، همسر و تنها دخترش در جاده تردّد می‌کرد، به اسارت کومله درآمد و پس از شکنجه‌های طولانی به شهادت رسید.

سردار محمدرضا نقدی، رییس سازمان بسیج مستضعفین درباره شهید تارا در خاطره‌ای روایت می‌کند: وی بدون یک ذرّه از منیّت‌هایی که ما دچارش هستیم، بی‌ادعا و بسیار مردمی بود. وقتی ما بر جمع آنها وارد می‌شدیم، حتی زندانی و گروهکی را تشخیص نمی‌دادیم. همین روحیه و اخلاق باعث شد که هزاران نفر از ضد انقلاب به مسیر حق هدایت شوند و سلاح‌هایشان را زمین بگذارند.

در منطقه‌هایی که خطرناک‌ترین منطقۀ کردستان بود و یکی از آلوده‌ترین مناطق از لحاظ حضور منافقین محسوب می‌شد، ما در حادثه‌ای در همین منطقه 55 شهید تقدیم اسلام کردیم. با وجود اینکه منطقه حفاظت شده بود، شهید صدوقی که برای بازدید به منطقه آمده بودند مورد سوء قصد قرار گرفتند؛ منافقین با پرتاب نارنجک به پشت اتاق ایشان به فکر حذف این مهرۀ مهم انقلاب افتادند.

رفتار محبت‌آمیز شهید تارا، یک منطقۀ بسیار ناامن را با همۀ آلودگی‌اش که خط مقدم درگیری‌ها بود تغییر داد و رفتارهای هدایتگرانه وی با فریب‌ خوردگان گروهک‌ها موجب شد که نتنها صدها نفر از ضد انقلاب در همین منطقه بوکان اسلحه‌شان را زمین بگذارند بلکه ده‌ها نفر از آنها اسلحۀ جمهوری اسلامی را به دست بگیرند و به جنگ ضد انقلاب بروند.

کد خبر 287031

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha