دوشنبه ۲۰ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۲:۱۸
۰ نفر

همشهری آنلاین: گاهی اوقات برای یک لحظه هم که شده، می‌خواهیم از شلوغی محیط کار خارج شویم. محفظه جدیدی طراحی شده است که دقیقا این پناهگاه را برای ما ایجاد کند. اورب (Orrb) یک فضای یک نفری است، که کارمندان می‌توانند در آن برای مدت کوتاهی آرام باشند یا چیزی یاد بگیرند.

Orrb

لی مک کورمک مؤسس و مدیرعامل شرکت «تکنولوژی‌های اورب» می‌گوید: «محفظه اورب پاسخی به افزایش آشفتگی در سبک زندگی است. او می‌گوید این پروژه بیش از 10 سال است که آغاز شده است و به بررسی تأثیر این تکنولوژی بر جامعه پرداخته است.»

مک کورمک گفت: «از خودمان پرسیدیم، حرکت به سمت فضاهای باز و فرهنگی که حاصل افزایش استفاده از فناوری خواهد بود، چگونه زندگی روزانه ما را تحت‌تأثیر قرار می‌دهد؟ ما نتیجه گرفتیم که این تغییرات موجب کاهش کیفیت فضای شخصی می شود، یعنی کاهش توانایی تمرکز و حس از دست دادن کنترل در محیط شخصی‌مان. به طور خلاصه، استرس

طول اورب ۲/۱ متر و ارتفاع آن ۱/۵ متر است، کاربر می‌تواند داخل آن شود و در را ببندد. در آن صندلی راحتی و صفحه نمایشی است که محتواهایی را دراختیار کاربر می‌گذارد که به وسیله سرویس اشتراکی به نام اورب ایکس (Orrb X) فراهم شده است.

کاربران وقتی داخل آن می‌روند، می‌توانند ۵ یا ۱۰ یا ۱۵ دقیقه در آن بمانند. تصاویر وصداهای روی صفحه نمایش، کاربر را در تمرین نفس کشیدن، ‌تکنیک‌های تممد اعصاب و مراقبه، راهنمایی می‌کند. بعد از آن کاربر می‌تواند روز کاری خود را با آرامش و تازگی ادامه دهد و یا در اورب بماند و وارد بخش یادگیری شود. در این بخش شرایطی برای کاربر فراهم می‌شود که بتواند تمرکز کند و یاد بگیرد.

علاوه بر این، اورب یک میانجی تحویل و انتخاب کتاب هم هست: سازمان مربوط هم می‌تواند محتویات آموزشی خودش را وارد این سرویس کند.

ترجمه:مهسا شیرانی

منبع:Gizmag

کد خبر 286730

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha