گروه بین‌الملل: مطبوعات انگلیس دیروز نوشتند، خلبانان سازمان پیمان آتلانتیک شمالی ناتو با اتهام قتل کودکان افغان در جریان عملیات‌های نظامی‌شان در افغانستان مواجه هستند.

روزنامه ایندیپندنت دیروز با اعلام این خبر نوشت، خلبانان ناتو به بمباران محلی در ناحیه موسی‌کلار در هلمند متهم شده‌اند. در این حمله سیزده غیرنظامی افغان از جمله 9 کودک جان خود را از دست دادند.

به گفته شاهدان این حمله، خانواده‌ای 13 نفری در حال فرار از صحنه درگیری بین نیروهای خارجی مستقر در افغانستان و نیروهای طالبان بوده‌اند که هواپیماهای ناتو خودروی وانت آنها را هدف گرفته است. حامد کرزای رئیس‌جمهور افغانستان دستور تحقیق درباره این حمله و کشتار غیرنظامیان را صادر کرده است.

در همین حال در تازه‌ترین درگیری‌ها در افغانستان دو سرباز نیروی ویژه فرانسه در حمله شبه‌نظامیان افغان در استان لقمان در شرق کابل کشته و دو تن دیگر مجروح شدند. همچنین نیروی بین‌المللی کمک به برقراری امنیت در افغانستان ایساف اعلام کردند نیروهای ناتو هفت تن از افراد مظنون به فراهم کردن مقدمات حمله به سربازان ائتلاف را در جنوب افغانستان کشتند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از قندهار به گفته مقامات افغانستان در حوادث دیگری شش تن از نیروهای طالبان کشته و دوازده تن نیز زخمی شدند. بر اساس بیانیه ایساف بر اثر حمله توپخانه‌ای علیه کاروانی از خودروهای مخالفان مسلح که عصر روز گذشته در بخش موسی قلعه در استان هلمند به‌وقوع پیوست حدود هفت تن از نیروهای شورشی کشته و هفت دستگاه خودرو آنان نیز منهدم شد.

 این منبع افزود این گلوله‌باران بر اساس اطلاعات جدید و پس از عملیات شناسایی نیروهای انگلیسی که عملیاتی را در این منطقه به اجرا درآورده بودند صورت گرفت. سه خودرو نیز از این گلوله‌باران گریختند.

کد خبر 2867

پر بیننده‌ترین اخبار آسیا و اقیانوسیه

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز