دوشنبه ۲۰ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۲:۰۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: زیستگاه این حیوان تنها در قاره آمریکاست و در قاره‌های دیگر به خصوص آسیا ردی از هیچ راکونی وجود ندارد.

راکون

چند روز پیش اهالی منطقه ماكلوان- مابین فومن و ماسوله- در استان گیلان، با نوعی حیوان عجیب و غریب مواجه می‌شوند كه در میان شاخ و برگ درختی گرفتار شده بود.

ماكلوانی‌ها كه برای اولین بار چنین موجودی را می‌دیدند بلافاصله با محیط زیست شهرستان فومن تماس گرفتند تا هم موجود ناشناخته را نجات بدهند و هم بدانند كه این موجود چه حیوانی است.

محیط‌بانان پس از دریافت این پیام راهی ماكلوان شدند. علی‌اصغر روشنی رئیس اداره حفاظت محیط زیست فومن در این باره می‌گوید: راستش خودمان هم كنجكاو شده بودیم. آنطور كه اهالی آن را توصیف می‌كردند این موجود برای ما هم موجودی ناشناخته بود.

به هرحال، محیط‌بانان پس از دقایقی در محل حاضر شدند و این معما حل شد، موجود ناشناخته‌ای كه اهالی در موردش حرف می‌زدند، یك راكون بود!»

به گفته آقای روشنی، شاید اگر یك موجود ناشناخته می‌دیدیم اینقدر تعجب نمی‌كردیم كه ببینیم در گیلان، ایران و حتی آسیا، راكون زیست می‌كند.

« زیستگاه این حیوان تنها در قاره آمریكاست و در قاره‌های دیگر به خصوص آسیا ردی از هیچ راكونی وجود ندارد، از همه عجیب‌تر رفتار‌های تهاجمی این حیوان در هنگام زنده‌گیری بود كه نظرمان را جلب كرد.

یكی از فرضیه‌های ما این بود كه این حیوان دست‌آموز باشد اما با رفتار پرخاشگرانه‌ای كه از آن دیدیم بعید است دست‌آموز باشد، شكی نیست كه این راكون به صورت وحشی در جنگل زیست می‌كرده است!»

راكون زنده‌گیری شده و چند روزی است در اداره محیط زیست فومن نگهداری می‌شود و كارشناسان محیط زیست گیلان مشغول بررسی عادات و رفتار این حیوان آمریكایی هستند.

منبع:همشهري سرنخ

کد خبر 286656

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha