همشهری آنلاین: ساندی تایمزدر تحقیقاتی که انجام داده به این نتیجه رسیده است که پنج جوان پرتغالی تبار که به بریتانیا مهاجرت کرده‌اند، فیلم‌های سر بریدن و اعدام‌های توسط گروه داعش را تهیه و تولید می‌کنند.

داعش زنده سوزی

به گزارش ايرنا، پایگاه اینترنتی العربیه در این زمینه نوشت: کیفیت بالای فیلم ویدیویی اعدام ˈمعاذ الکساسبهˈ خلبان اردنی و تکنیک‌های به کار رفته در آن، این پرسش تحلیگران را برانگیخته که چه کسانی مسئول تولید ویدیوهای این گروه تندرو هستند.

بر اساس گزارش ساندی تایمز، رئیس این گروه «نیرو سرایوا» 28 ساله و پدر چهار کودک است. سرایوا از پرتغال به لندن مهاجرت کرده و در سال 2012 به سوریه رفت تا در کنار داعش بجنگد.

ساندی تایمز می‌نویسد: سرایوا که همراه چهار نفر دیگر از همفکرانش در لندن زندگی می‌کرد، برای مدت طولانی تحت نظر نیروهای امنیتی بریتانیا بودند و آنان پس از مهاجرت اسلامگرایی تندرو شدند.

دست داشتن سرایوا در تصویربرداری فیلم‌های داعش، تقریبا حتمی است چرا که ماه جولای گذشته، 39 روز پیش از اعدام «جیمز فولی» روزنامه نگار آمریکایی، بر روی صفحه توییتر خود نوشته بود که داعش فیلم جدیدی را تولید می‌کند و از هنرپیشه‌های آن تشکر کرد.

به گفته ساندی تایمز این پنج پرتغالی از هوادارن فوتبال هستند تا جائیکه «فابیو بوکاس» (22 ساله) یکی از اعضای این گروه، در سال 2012 به لندن مهاجرت کرد تا به یک بازیکن حرفه‌ای تبدیل شود. روزنامه بریتانیایی می‌گوید که او در آکادمی فوتبال ˈاسپورتینگ لیسبونˈ پرتغال آموزش دیده بود.

فابیو که نام «عبدالرحمان الاندلس» را برای خودش برگزیده است، بر روی صفحه توییتر، جنگ کنونی داعش را جنگ مقدس توصیف کرده و گفته که این جنگ تنها راه حل بشریت است.

یکی دیگر از این پنج نفر «سالسو رودیگز کوستا» از هواداران فوتبال است. در گزارش روزنامه بریتانیایی آمده که رودریگز در باشگاه آرسنال تست شده بود تا به این باشگاه لندنی بپیوندد اما آرسنال این خبر را رد کرده است.

کد خبر 286553

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha