همشهری آنلاین: سخنگوی وزارت کشور با بیان این که تاریخ دقیق انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری هنوز مشخص نشده است، گفت: با توافق شورای نگهبان تاریخ دقیق رای گیری انتخابات آتی تا یک ماه آینده تعیین می‌شود.

وزارت کشور

به گزارش ايرنا، حسینعلی امیری افزود: جلسات مشترکی با سیامک ره پیک معاون اجرایی و امور انتخابات شورای نگهبان برای تعیین روز رای گیری انتخابات آینده برگزار کرده‌ایم و اکنون نیز در حال بررسی کارشناسی هستیم.

وی به ازدحام کار شورای نگهبان در ماه‌های پایانی سال اشاره کرد و اظهارداشت: شورای نگهبان در ماه‌های پایانی سال آینده هم قانون بودجه 95 و هم موضوع تایید صلاحیت نامزدهای انتخابات را در دستور کار خود دارد.

قائم مقام وزیر کشور در امور مجلس تصریح کرد: تا پیش از آغاز سالروز افتتاح مجلس شورای اسلامی (هفتم خرداد ماه 95) باید همه امورات انتخابات آینده از جمله رای گیری و اعلام نتایج انتخابات مجلس دهم به پایان رسیده باشد به همین منظور تاریخ رای گیری باید زودتر مشخص و برنامه ریزی‌های لازم انجام شود.

امیری همچنین گفت: وزارت کشور و شورای نگهبان باید وقت کافی برای اعلام نهایی نتایج انتخابات و تشکیل مجلس دهم در وقت مقرر قانونی در هفتم خرداد 95 را داشته باشند.

وزارت کشور اخیرا در نامه ای از شورای نگهبان خواست تا برای انجام امور اجرایی انتخابات با هماهنگی این وزارتخانه تاریخ دقیق رای گیری انتخابات آینده را مشخص کند.

انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری قرار است اواخر سال آینده برگزار شود.

کد خبر 286536

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha