برای اعزام زائران در مرحله دوم عمره ۳۳۵ هزار نفر ظرفیت تعیین و ثبت‌نام از روز پنج‌شنبه آغاز شده و اولویت‌های مشخص شده هم تا ۲۵ بهمن‌ماه فرصت دارند برای ثبت‌نام اقدام کنند، چراکه از آن تاریخ به بعد اولویت‌های جدید فراخوان می‌شوند.

به گزارش ايسنا، حسن سرخوش، مدیرکل برنامه‌ریزی پذیرش و اعزام سازمان حج و زیارت گفت: اعزام این مرحله از عمره از 21 اسفندماه امسال آغاز می‌شود و تا 26 خردادماه سال 94 ادامه دارد. فعلا برای این مرحله 335 هزار نفر ظرفیت تعیین شده، اما درحال بررسی امکانات در عربستان هستیم تا در صورت فراهم بودن شرایط این ظرفیت را بیشتر کنیم.

او با یادآوری اولویت‌های اعلام شده برای این مرحله که تا 350 بوده است، افزود: از 25 بهمن‌ماه اولویت‌های جدید از 350 تا 400 اعلام می‌شود و اگر ظرفیت کاروان‌ها تکمیل نشد، اولویت‌های جدید بعد از چهار پنج روز از آن تاریخ اعلام خواهد شد.

سرخوش درباره امکان فراخواندن اولویت‌های تا 600 عمره برای ثبت‌نام در کاروان‌های این مرحله از عمره اظهار کرد: آن اولویت‌ها فقط در یک مقطع و برای کاروان‌هاز آذرماه آن هم به دلیل تکمیل نشدن ظرفیت فراخوان شدند و ممکن است در این مرحله دیگر این امکان فراهم نشود.

مدیرکل برنامه‌ریزی پذیرش و اعزام سازمان حج و زیارت در ادامه سخنانش درباره‌ی اصلاح اطلاعاتی که هنگام ثبت‌نام اینترنتی به اشتباه ثبت شده است، توضیح داد:‌ تا پیش از آغاز ثبت‌نام کاروان‌ها امکان تغییر اطلاعات نادرست در سامانه‌ فاخر که ثبت نام از آن طریق انجام می‌شود وجود دارد؛ اما به محض شروع ثبت نام به دلیل بار ترافیکی مراجعه‌کنندگان این امکان حذف می‌شود و متقاضیان فقط از طریق کارگزاران زیارتی و یا اداره حج و زیارت هر استان می‌توانند این کار را انجام دهند.

او همچنین گفت: اگر متقاضیان تاریخی را برای اعزام کاروان خود مشخص کرده‌اند که اکنون به هر دلیل پشیمان شده‌اند و می‌خواهند در تاریخ دیگری اعزام شوند، لازم است نخست از پرواز و گروه خود انصراف دهند و دوباره در سامانه فاخر ثبت نام کنند و گروه جدید تشکیل دهند.

سرخوش همچنین اعلام کرد: از ساعت 10 صبح امروز، شنبه 18 بهمن‌ماه امکان ثبت نام برای ودیعه‌گذاران حج واجب تا 20 اسفندماه سال 84 فراهم شده است و متقاضیان می‌توانند در در کاراوان‌های خالی سال 94 ثبت نام کنند.

کد خبر 286514

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha