همشهری آنلاین: سخنگوی رئیس‌جمهور روسیه یک بررسی وزارت دفاع آمریکا را رد کرد که مدعی است رهبر روسیه به نشانگان آسپرگر، شکلی از اوتیسم، دچار است.

putin

به گزارش خبرگزاری فرانسه دیمیتری پوشکف اواخر روز پنج‌شنبه ۵ فوریه به سایت خبری Gazeta.ru گفت: «این بلاهت ارزش اظهار نظر ندارد.»

اظهار نظر او پس از آن اعلام می‌شود که روزنامه «یواس تودی «گزارش کرد که یک بررسی انجام در سال ۲۰۰۸ بوسیله یک اندیشگاه درونی پنتاگون به نام «دفتر ارزیابی ویژه» حاکی از ان است که پوتین دارای نشانگان آسپرگر- شکلی از اوتیسم- است و نیاز به اعمال «کنترل شدید» بر محیط اطرافش دارد و در ارتباطات اجتماعی راحت نیست.

کارشناسان در این تحقیق با بررسی حرکات و ژست های صورت او در فیلم‌های ویدئویی به این نظریه رسیده‌اند که رشد عصب‌شناختی پوتین در دوران نوزادی دچار اختلال شده است و حسی از عدم تعادل فیزیکی و ناخشنودی از تعاملات اجتماعی را در او ایجاد کرده است.

پنتاگون اهمیت این بررسی را پایین آورد و گفت نتایج آن هیچگاه به میز وزیر دفاع یا سایر تصمیم‌گیران ارشد نرسیده است.اوتیسم یک اختلال رشدی است که به صورت طیفی از موارد خفیف تا شدید دیده می‌شود.

آسپرگر را شکل خفیفی از اوتیسم می‌دانند. هم اوتیسم و هم آسپرگر با اشکال در مهارت‌های اجتماعی، رفتارها یا علائق تکرارشونده و اختلال در برقراری ارتباط با دیگران مشخص می‌شوند. افراد مبتلا به آسپرگر، بر خلاف مبتلایان به اوتیسم، تاخیر در رشد ذهنی یا حرف زدن ندارند.

کد خبر 286466

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha