همشهری آنلاین: مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران گفت: نخستین نیروگاه تولید برق از زباله‌های شهری مجتمع پردازش و دفع آرادکوه به‌زودی در منطقه کهریزک تهران راه‌اندازی می‌شود.

نخستین نیروگاه برق زباله‌سوز به زودی در تهران راه‌اندازی می‌شود

به گزارش ایرنا به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران "حسن کریمیان" افزود: این نیروگاه با سوزاندن پسماندهای برگشتی و تبدیل آن به انرژی الکتریکی در راستای ارتقای سلامت شهروندان راه‌اندازی می‌شود.

وی گفت: میزان پسماندهای برگشتی حاصل از خطوط پردازش نزدیک به 40 تا 45 درصد است که دفع بهینه آن‌ها به عنوان یک ضرورت زیست محیطی مدنظر بوده و در صورت عدم مدیریت بهینه، این نوع پسماندها دفن می‌شوند.

کریمیان احداث نیروگاه تولید برق زباله‌سوز را حرکتی مهم در راستای اهداف زیست محیطی سازمان خواند و افزود: استفاده از متخصصان داخلی و خارجی کشور به منظور طراحی این نیروگاه از بارزترین ویژگی‌های آن است.

وی گفت: با راه‌اندازی این واحد 200 تن از پسماندهای برگشتی حاصل از خطوط پردازش مجتمع آرادکوه به صورت روزانه سوزانده شده و به سه‌مگا وات ساعت الکتریسیته تبدیل می‌شود.

کریمیان با اشاره به کاهش مشکلات زیست محیطی مربوط به دفن پسماندهای برگشتی از جمله تولید شیرابه، گاز متان، آلودگی آب‌های زیرزمینی و تکثیر جانوران موذی خاطر نشان کرد: جلوگیری از دفن روزانه 200 تن پسماند برگشتی، کاهش استفاده از زمین برای دفن پسماندهای برگشتی از خطوط پردازش، ایجاد امکان استحصال انرژی پاک از پسماندهای شهری و کاهش فشار بر منابع سوخت فسیلی به واسطه تولید انرژی پاک از مهم‌ترین مزایای احداث این نیروگاه است.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران با تاکید بر استمرار تلاش و کوشش این سازمان در راستای ارتقای سلامت شهروندی و شاخص‌های زیست محیطی، تصریح کرد: کسب نتیجه مطلوب در گرو همکاری مهم‌ترین بخش از زنجیره پسماند، یعنی شهروندان و تفکیک زباله از مبدأ توسط آن‌ها است.

کد خبر 286209

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha