شرایط توجیه غیبت مشمولان غایب از سوی جانشین رئیس سازمان وظیفه عمومی ناجا اعلام شد.

سردار ابراهيم كريمي با بيان اينكه در حال حاضر تا 22بهمن‌ماه تنها اضافه خدمت تمامي مشمولان غايب بخشيده شده، گفت: البته تبعات و مجازات ناشي از اين غيبت همچنان سر جايش است. اما به‌طور كلي بعد از 22بهمن اگر كسي بخواهد اضافه خدمتش بخشيده شود بايد براي اين موضوع در واحد خدمتي‌ خودش اقدام كرده و برابر قانون و دستورالعمل‌هاي ابلاغي به فرماندهان با جايگاه‌هاي مختلف با آنان برخورد مي‌شود. اگر مثلا فردي كار مناسبي انجام دهد يا موارد ديگر ممكن است بخشي يا تمام اضافه خدمتش بخشيده شود.

كريمي شرايط توجيه غيبت سربازي را چنين توضيح داد: يكسري محدوديت‌هاي قانوني داريم كه براساس غيبت اتفاق مي‌افتد و فردي كه وارد غيبت شده نمي‌تواند از يكسري از تسهيلات و معافيت‌ها بهره‌مند شود مثلا فردي كه وارد غيبت شده نمي‌تواند ديگر معافيت كفالت دريافت كند. اما فردي براي غيبت خود توجيه قابل‌قبولي داشته باشد كه در آن صورت مي‌تواند تقاضاي خودش را با مدارك و مستندات به دفاتر پليس+10 ارائه دهد و ما نيز به آنها رسيدگي خواهيم كرد. به‌عنوان مثال ممكن است فردي در تاريخ اعزامش به‌دليل يك تصادف رانندگي در بازداشت بوده باشد. بنابراين طبيعي است كه نمي‌تواند در همين تاريخ به سربازي برود. اگر اين فرد نامه‌اي از مقام قضايي بياورد و ديگر مدارك لازم را داشته باشد كه اثبات كند در تاريخ اعزامش واقعا دچار چنين مشكلي بوده برگه اعزام جديد بدون غيبت دريافت خواهد كرد.

وي در توضيح بيشتر اين مورد گفت: ممكن است مشمولي 10سال غيبت داشته باشد اما مداركي بياورد كه نشان دهد در اين 10سال پدر معلولي داشته و به جز او هيچ‌كس نمي‌توانسته از او نگهداري كند و اين شخص پيگير درمان او بوده، بنابراين درصورتي كه اين مدارك بررسي و ثابت شود كه غيبتش موجه بوده و به جز اين فرد هيچ‌كسي براي نگهداري از وي وجود نداشته غيبتش در اين مدت نيز بخشيده شده و مي‌تواند از تسهيلات پس از غيبت نيز استفاده كند.

جانشين رئيس سازمان وظيفه عمومي ناجا با تأكيد بر اينكه تمامي مدارك و مستندات با دقت بررسي مي‌شود، هشدار داد: برخي گمان نكنند كه مي‌توانند اعزام خود به سربازي را به تعويق انداخته و بعد درخواست توجيه غيبت داشته باشند قطعا چنين مواردي موردقبول واقع نخواهد شد و مشمولان بايد ضمن اعزام به سربازي اضافه خدمت را سپري كرده و امكان بهره‌مندي از تسهيلات را نخواهند داشت.

کد خبر 285946

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha