پنجشنبه ۱۸ مرداد ۱۳۸۶ - ۱۸:۱۷
۰ نفر

همشهری آنلاین: مشاور رییس جمهوری پاکستان 9 اوت از عدم حضور پرویز مشرف در افتتاحیه شورای سران قبایل افغانستان و پاکستان خبر داد.

به گزارش آسوشیتد پرس، مشاور رییس جمهوری پاکستان همچنین اعلام کرد: شوکت عزیز نخست وزیر به جای مشرف در شورای قبایل پاکستان و افغانستان موسوم به جرگه صلح شرکت خواهد کرد.

این مشاور افزود: شوکت عزیز، نخست‌ وزیر پاکستان روز پنجشنبه 9 اوت پیش از عزیمت به افغانستان برای شرکت در افتتاحیه شورای سران قبایل افغانستان و پاکستان  با مشرف دیدار و گفت‌وگو کرده است.

قرار بود مشرف شخصاً برای در این شورا شرکت کند، اما ساعاتی پیش از آغاز اجلاس سفر خود را لغو کرد. وزارت امورخارجه پاکستان در این باره اعلام کرد: مشرف در تماس تلفنی با حامد کرزای، رئیس جمهور افغانستان به وی اطلاع داده است که نمی‌تواند در این شورا شرکت کند و شوکت عزیز را به جای خود اعزام کرده است.

در جرگه صلح که از روز پنجشنبه با شرکت حدود 700 نفر از سران قبایل پاکستان و افغانستان آغاز شد، مسائل امنیتی دو کشور و نحوه مبارزه با تروریسم و گروه های شبه نظامی مورد بحث و تبادل نظر قرار می گیرد.

یک مقام در وزارت امورخارجه آمریکا نیز خبر داد، کاندولیزا رایس، وزیر امور خارجه این کشور صبح روز پنجشنبه 9 اوت در تماسی تلفنی با مشرف صحبت کرده است. این مقام که خواست نامش فاش نشود، از ذکر جزئیات این مکالمه 17 دقیقه‌ای خودداری کرد.

کد خبر 28594

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز