همشهری آنلاین: جانمایی جایگاه جلوس حضرت امام(ره) نقش ارزنده‌ای در زنده نگه داشتن موضوعات انقلاب دارد.

مستند امام خمینی

 

به گزارش فارس، مراسم رونمایی از جایگاه جلوس بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران در بهشت زهرا(س) با حضور مجتبی عبداللهی، معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری تهران، جمال کامیاب، مدیرعامل سازمان زیباسازی شهر تهران،جمعی از مدیران سازمان بهشت زهرا (س) هنرمندان اثر و جمعی از مدیران ارشد شهرداری و سازمان زیباسازی شهر تهران برگزار شد.

مجتبی عبداللهی با بیان اینکه وظیفه داریم موضوعات انقلاب را زنده نگه داریم، گفت: سازمان زیباسازی شهر تهران با ساخت و جانمایی این اثر در محل یک رویداد تاریخی توانست نقش ارزنده ای در زنده نگه داشتن نظام و موضوعات انقلاب داشته باشد.

او با بیان اینکه بهشت زهرا به دلیل بعد تاریخی و حضور 33 هزار شهید محل بسیار مهمی است، افزود: به جرات می توان گفت که بهشت زهرا (س) قطب فرهنگی و تاریخی بسیار مهی است که با فعالیت های از این دست باید مورد توجه بیشتری قرار گیرد.

مهندس عبداللهی با اشاره به اینکه برای مشاهده پیشرفت های نظام باید یاد و خاطره شهدای دفاع مقدس زنده نگه داشته شود، ادامه داد: این محل متعلق به همه دوران های انقلاب است و باید در راستای حفظ ارزشهای تاریخی نظام مورد توجه و برنامه ریزی های ویژه قرار گیرد.

به گفته معاون خدمات شهری شهرداری تهران باید با همدلی، صمیمیت، تلاش و اعتقاد به رهبر انقلاب شاهد پیروزی انقلاب و حرکت در راستای آرمان های رهبری بود؛ شهرداری تهران همواره تلاش کرده با این دیدگاه و اعتقاد حرکت کرده و پیرو آرمان های رهبر انقلاب باشد.

برای طراحی این یادمان در فراخوانی توسط سازمان زیباسازی شهر تهران از هنرمندان خواسته شد تا با هدف ثبت یکی از ماندگارترین جلوه‌های پیروزی انقلاب اسلامی و برگی از تاریخ معاصر کشورمان، جایگاه جلوس و سخنرانی الهام بخش رهبر کبیر انقلاب را در جوار مزار شهدا، در بهشت زهرا (س) طراحی و اجرا کنند.

پس از برگزاری فراخوان بین هنرمندان، از بین آثار رسیده دو اثر با داوری سعید شهلاپور، ملک دادیار گروسیان و نادر قشقایی به عنوان آثار برگزیده انتخاب شد، هیات داوران، این دو اثر را واجد کیفیت و قابلیت اجرا دانست که در نهایت عملیات اجرایی یکی از آثار که با موضوع جایگاه جلوس طراحی شده بود، آغاز شد، این یادمان با متریال بتن، فلز و سفال به طول 7 و ارتفاع 3 متر ساخته شده است.

کد خبر 285869

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha