چهارشنبه ۸ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۶:۵۹
۰ نفر

سرپرست دفتر آموزش و ارتقای سلامت وزارت بهداشت از آغاز کمپین ملی مبارزه با سرطان از امروز (هشتم بهمن‌ماه) همزمان با هفته ملی مبارزه با سرطان خبر داد.

پيش از اين وزير بهداشت در ديدار با هنرمندان با اشاره به تهديد‌هاي سرطان، از آغاز كمپين ملي مبارزه با اين بيماري خبر داده بود. قرار است امروز سرپرست دفتر آموزش و ارتقاي سلامت وزارت بهداشت در يك نشست خبري جزئيات آغاز به‌كار اين كمپين را اعلام كند. دكتر شهرام رفيعي‌فر در همين رابطه با بيان اينكه يكي از راه‌هاي پيشگيري و مبارزه با سرطان كاهش وزن است، گفت: خطر بسياري از بيماري‌ها همچون سرطان در افرادي كه اضافه وزن دارند يا چاق هستند، افزايش مي‌يابد. طبق برآوردها درصدي از كل موارد مرگ‌ومير ناشي از سرطان به‌دليل اضافه وزن يا چاقي افراد است.

متأسفانه جامعه ما نيز به سمت پرخوري و كم‌تحركي و در نتيجه افزايش وزن رو به حركت است؛ به‌طوري كه حدود نيمي از زنان و مردان ايراني اضافه وزن دارند. وي به نقش كاهش وزن در پيشگيري و بهبودي پس از ابتلا به سرطان اشاره كرد و گفت: شواهد موجود حاكي از آن است كه حفظ وزن مناسب بدن در پيشگيري از سرطان مهم بوده و حتي در روند بهبود بيماران مبتلا به سرطان نيز تأثيرگذار است. ممكن است تغييرات مكرر وزن (كاهش و افزايش مكرر وزن) رابطه‌اي با افزايش خطر بروز سرطان داشته باشد. دور كمر بالاي 90سانتي‌متر براي زنان و مردان به‌طور همزمان خطر بيماري‌هاي قلبي و عروقي و سرطان را افزايش مي‌دهد. بنابراين بايد سبك زندگي‌مان را تغيير دهيم و وزن خود را مديريت كنيم.

کد خبر 285610

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha