همشهری آنلاین: یک پژوهشگر و نویسنده حوزه دفاع مقدس از انتشار کتابی درباره ادوات لشکر ثارالله با بررسی نقش تاثیر گذار و برجسته سردار شهید حاج«محمدعلی الله دادی» در این کتاب خبر داد.

شهید الله دادی

به گزارش روابط عمومی سازمان بسیج مستعضفین، سرهنگ پاسدار «منصور ایران پور» در این خصوص گفت: کارنامه عملیاتی تیپ رعد در دوران دفاع مقدس در کتاب با عنوان 'روزهای آتش' از سوی نشر گرا وابسته به بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس کرمان منتشر خواهد شد.

وی ادامه داد: یگان رعد در سال 1361 و پس از انجام عملیات رمضان تشکیل شد و در واقع پس از عملیات رمضان بود که ادوات شکل خاصی به خود گرفت و در عملیات خیبر به طور کامل ساماندهی شد به طوری که در عملیات بدر بود که گردان ادوات از سه گروهان پشتیبانی و آتش، ضد زره و ادوات سبک تشکیل شد.

سرهنگ ایران پور تصریح کرد: این کتاب به صورت کاملاً مستند تهیه شده و در آن تاریخ شفاهی رزمندگان ادوات لشکر ثارلله و اسناد باقی مانده از آن دوران استفاده شده است.

نویسنده حوزه دفاع مقدس خاطرنشان کرد: در حدود سه هزار صفحه اطلاعات فیش برداری و کتاب در 600 صفحه تدوین شده است.

وی با اشاره به شهادت سردار رشید سپاه اسلام شهید حاج محمدعلی الله دادی گفت: در تدوین این کتاب حدود 6 ساعت با سردار الله دادی نیز مصاحبه انجام شد که در کتاب نیز گنجانده شد، اما در نظر داریم در انتهای کتاب، فصلی را به این شهید بزرگوار اختصاص دهیم و پس از تایید نهایی توسط سردار سلیمانی به چاپ خواهد رسید.

کد خبر 285208

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha