همشهری آنلاین: آیت‎‌الله جوادی آملی مرجع تقلید گفت: استکبار و مستکبرین در طول تاریخ جامعه جهانی، همواره تلاش داشته‌اند که در مقابل هر اصول و حقایق ارزشی پنج‌گانه، بدل و انحرافی به وجود بیاورند لذا وظیفه اصلی ما تشخیص اصل و حقیقت، از این بدل‌هاست.

به گزارش ایرنا، آيت‌الله عبدالله جوادي آملي در دیدار دبیرکل و اعضای شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی، جریان جهانی الحاد در طول تاریخ را یادآور شد و افزود: استکبار و مستکبرین در مقابل ربوبیت، امانیسم به معنایی جایگزینی انسان به جای خداوند را مطرح کردند، در مقابل نبوت و وحی به همین صورت، در مقابل امامت سقیفه را به وجود آوردند، همچنین در مقابل روحانیت راستین، روحانیت وابسته و درباری و در مقابل مومنین حقیقی همواره جریان نفاق وجود داشت است، لذا وظیفه اصلی ما تشخیص اصل و حقیقت، از این بدل‌هاست.

آيت‌‎الله جوادي آملي در بخش ديگر سخنانش اظهار داشت: دستور دین این است که می‌فرماید گفتار و نوشتار شما در مقابل هم شیرین باشد، لذا باید با دقت در گفتار و نوشتار خود، مانع از ایجاد اختلاف در کشور شویم.

اين مرجع تقليد، همه جریان‌ها و گروه‌های سیاسی کشور را به تعامل و تلاش برای تعالی هر چه بیشتر کشور دعوت کرد.

وی با گرامیداشت یاد شهدا به ویژه شهدای حزب موتلفه اسلامي گفت: طبق بیان قرآن کریم، شهدا همچنان زنده‌اند و آگاه وارد برزخ می‌شوند و از احوال همه ما باخبرند که چه کسانی راه آنان را ادامه می‌دهند و چه کسانی به بیراهه می‌روند.

آیت‌الله جوادی آملی ادامه داد: شهدا منتظرند تا کسانی که در راه آنان قدم برداشته‌اند به آنان ملحق شوند و از خداوند می‌خواهند کسانی را که در راه آنان قدم برداشته‌اند به مقام و منزلت آنان برساند و ما هم امیدواریم دعای شهدا به ویژه شهدای اخیر سپاه و حزب‌الله در حادثه تروریستی اخیر و نیز شهدای حزب موتلفه شامل حال ما بشود.

وی در ادامه تصریح کرد: کاری که از همه برمی‌آید این است که همواره پاک و عادل باشیم و از اعمالی همچون اختلاس و دیگر گناهان قلبا بیزاری بجوییم؛ این بیزاری از گناه، بزرگترین سرمایه برای انسان است.

آیت‌الله جوادی آملی همچنین با اشاره به ناتوانی دشمنان اسلام و نظام اسلامی بیان داشت: بزرگترین دشمن ما در درون خود ماست وگرنه ابرقدرت‌هایی به اراده خداوند مانند برف، آب می‌شوند و از آنان هیچ کاری ساخته نیست، اما نفس اماره که در پی نابودی ایمان و آبروی انسان است به راحتی ما را رها نمی‌کند و ما تا ابد در معرض تهدید و خطر دشمن درونی هستیم و باید مراقبت دائمی داشته باشیم.

وی، عمل صالح و مخلصانه مسئولان را خنثی‌کننده تهاجمات تبلیغاتی و رسانه‌ای غرب بر علیه نظام اسلامی برشمرد و گفت: نکته اساسی در مقابله با تهاجم رسانه‌ای دشمنان، این است که بدانیم مشاهده عمل صالح افرادی مانند حضرت امام (ره) که عمری را پاک زندگی و خدمت کرده‌اند، می‌تواند مردم را جذب و در صحنه نگه دارد و توطئه‌های دشمنان را خنثی کند، تربیت جوانان با دیدن عمل خوب و صالح از مسئولان حاصل می‌شود.

کد خبر 285098

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha