چهارشنبه ۱ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۷:۱۰
۰ نفر

معاون کاهش تقاضا و توسعه مشارکت‌های مردمی ستاد مبارزه با مواد‌مخدر از ارائه خدمات درمانی رایگان به معتادان زیر ۱۸سال خبر داد.

دكتر پرويز افشار، با تأكيد بر اينكه يكي از برنامه‌هاي مهم سال‌جاري ستاد مبارزه با موادمخدر فراهم‌كردن بيمه اعتياد براي كل معتادان است، گفت: در مرحله اول، پوشش بيمه درماني فقط براي نوجوانان زير 18سال است كه به همين منظور اعتبار 30ميليارد توماني براي اين موضوع در نظر گرفته شده است.

افشار با بيان اينكه اين موضوع شامل ارائه خدمات درماني در مراكز دولتي مي‌شود، افزود: افراد زير 18سال مي‌توانند براي درمان خود به مراكز درماني مجاز وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي و يا بهزيستي مراجعه كنند و بر اساس خدمتي كه به آنها ارائه مي‌شود هزينه آن را سازمان بيمه سلامت به مراكز دولتي پرداخت مي‌كند. وي با بيان اينكه تنها فرانشيز اين خدمات را كه مبلغ ناچيزي است خود معتادان پرداخت مي‌كنند، توضيح داد: درمان نگهدارنده سرپايي با «متادون يا شربت ترياك و يا بوپرنورفين» و يا درمان نگهدارنده با «نالتروكسان» به‌مدت 6ماه، سم‌زدايي با «بوپرنورفين» به‌صورت سرپايي با بستري حداكثر 3 بار و هرگونه مسموميت با موادمخدر افيوني به‌صورت بستري، شامل اين نوع خدمات درماني مي‌شود.

کد خبر 284910

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار پزشکی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha