همشهری آنلاین: بارش برف و لغزندگی جاده‌ها، موجب مسدود شدن برخی محورهای مواصلاتی و همچنین تعطیلی برخی مدارس در کشور شده است.

  • استان خراسان جنوبی

در استان خراسان جنوبی تردد خودروها در مسیرهای ارتباطی بعضی از مناطق با کندی صورت می‌گیرد. رئیس پلیس راه خراسان جنوبی گفت: تردد وسایل نقلیه در مسیرهای سربیشه، قاین و درمیان با کندی انجام می‌شود. سرهنگ رضایی از رانندگان خواست در این مسیرها با رعایت نکات ایمنی و سرعت مطمئنه رانندگی و خودروی خود را به زنجیر چرخ مجهز کنند. همچنین 2 محور مسدود شده خراسان جنوبی با تلاش راهداران بازگشایی شد.

مدیریت راهداری خراسان جنوبی گفت: محورهای سه راهی منصورآباد به زیرکوه و سربیشه - درمیان - درح دیشب بر اثر افزایش بارش برف مسدود شده بود که با تلاش پنج ساعته راهداران ، بازگشایی شد.

آقای کریم پور افزود: 165 راهدار با 95 دستگاه ماشین آلات سنگین و نیمه سنگین در حال بازگشایی محورهای استان هستند و به همین علت تردد خودروها در محورهای استان به کندی صورت می گیرد و رانندگان باید سرعت مطمئنه را رعایت کنند.

مدیریت راهداری خراسان جنوبی در خصوص لغزندگی و یخ زدگی 60 محور روستایی استان نیز هشدار داد .
آقای کریم پور گفت : در اثر بارش باران و برف که از 2 شب گذشته در استان آغاز شده است و هنوز ادامه دارد ،‌60 محور روستایی خراسان جنوبی در شهرستانهای سربیشه ، بیرجند و قاین دچار لغزندگی و یخ زدگی شده است که تردد در آنها فقط با زنجیر چرخ باید انجام شود .

وی افزود: هم اکنون در این 60 محور خودروهای راهداری تردد دارند و نیروهای راهدار در تلاش برای بازگشایی محورها هستند که رانندگان باید برای حفظ جان خود و نیروهای راهدار مستقر در محورها سرعت مطمئنه را حفظ کنند .

  • استان یزد

در استان یزد هم رییس پلیس راه استان از مسدود شدن جاده بهاباد به آسفیج این شهرستان به علت بارش برف شدید و لغزندگی این محور خبر داد. سرهنگ مظفری گفت: به غیر از این مسیر تمام جاده های اصلی و فرعی در 10 شهرستان استان یزد باز است اما تردد با کندی صورت می‌گیرد.

وی افزود: تردد در جاده های کوهستانی استان یزد و بخصوص مهریز و تفت و گردنه علی آباد ، بیدا خوید ، ده بالا ، منشاد و کنج کوه به علت لغزندگی و یخ یزدگی به کندی صورت می‌گیرد.

رییس پلیس راه استان یزد همچنین گفت: در محور اردکان به نائین نیز شاهد مه غلیظ هستیم که دید رانندگان بسیار کاهش یافته است و حرکت به کندی صورت می‌گیرد. سرهنگ مظفری همچنین از لغزندگی برخی از جاده های خاتم و روستاهای تابعه این شهرستان خبر داد و از رانندگان خواست با رعایت کامل مقررات راهنمایی و رانندگی تردد کنند.

  • استان کرمان

در استان کرمان هم ، برف و باران و یخ زدگی معابر بعضی از مدارس استان را به تعطیلی کشاند. مدیر روابط عمومی آموزش و پرورش استان کرمان گفت : ‌مدارس هر سه مقطع تحصیلی کرمان ، سیرجان، رفسنجان، بردسیر، ماهان، انار، کشکوئیه، راین ، رابر ، شهربابک ، زرند ، کوهبنان ، چترود ، بافت ،و ساردوئیه و جبالبارز، ابارق، تهرود، دارزین و ده بکری و کوهساران تعطیل شدند.

آقای سلطانی افزود: امروز همچنین مدارس ابتدایی شهر جیرفت و فیض آباد راور تعطیل است.

  • استان آذربایجان غربی

در استان آذربایجان غربی هم ، سرمای هوا باعث یخ بستن تالاب های شهرستان چالدران شد. رئیس اداره محیط زیست چالدران امروز گفت: این شهرستان دارای 6 تالاب است که همه این تالاب ها بر اثر سرمای هوا و کاهش دمای هوا تا 16 درجه سانتیگراد زیر صفر یخ بسته‌اند. تالاب های شهرستان چالدران شامل ناور ، میراحمدکندی، خانگل ، قروگل ، تالاب زاویه سفلی بارون هستند و در مجموع بیش از هزار هکتار وسعت دارند. تالاب ناور با 280 هکتار بزرگترین تالاب شهرستان چالدران است.

آقای خیری با بیان اینکه تالاب های شهرستان چالدران در فصول گرم سال محل استراحت پرندگان مهاجر هستند افزود: در این فصل از سال تالاب های یخی جلوه طبیعی خاصی به منطقه بخشیده وعلاقه مندان زیادی به تماشای این مناظر طبیعی رو آورده‌اند.

بارش‌های برف چند روز گذشته هرچند باعث خوشحالی مردم و کشاورزان شده اما هوای سردی را بر شهرستان چالدران حاکم کرده است.

  • استان فارس

در استان فارس هم محورهای آباده طشک که به علت بارش برف از دیروز مسدود شده بود ، بازگشایی شد. تقوی رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان نی ریز گفت: این محور ارتباطی در منطقه کوهستانی واقع شده است و بر اثر بارش شدید برف دیروز در محدوده گردنه خالص مسدود شد . با تلاش نیروهای راهداری ، محدوده شهرستان نی ریز و بخش آباده طشک بازگشایی شد.
بارش برف در این محور بیش از 30 سانتیمتر گزارش شده است.

  • خراسان رضوی

برف و مه بعضی محورهای خراسان رضوی را فرا گرفت. مرکز مدیریت راههای خراسان رضوی گفت : محورهای تایباد ، خواف - رشتخوار و گردنه های بنی تاک در محور تربت جام به صالح آباد و مزداوند در محور مشهد - سرخس را بارش برف فرا گرفته است. بر اساس اعلام این مرکز گردنه های مزداوند در محور مشهد - سرخس و گوجگی در مشهد کلات را هم مه فرا گرفته و موجب کاهش دید شده است .

از رانندگان خواسته شده است در این محورها با رعایت نکات ایمنی و سرعت مطمئنه رانندگی کنند و در محورهایی که با بارش برف همراه است خودروی خود را به زنجیر چرخ مجهز کنند.

به علت بارش برف مدارس و برودت هوا بعضی از مدارس این استان در نوبت صبح امروز سه شنبه 30 دی تعطیل شد.

روابط عمومی آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت : مدارس مقطع ابتدایی منطقه کاخک در شهرستان گناباد در نوبت صبح امروز سه شنبه به علت بارش برف ، لغزندگی معابر و برودت هوا تعطیل است.

کد خبر 284895

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha