همشهری آنلاین: محققان دانشگاه کالج لندن معتقدند که تا سال ۲۰۵۰ میلادی، هیچ فردی قبل از ۸۰ سالگی بر اثر سرطان نمی‌میرد.

به گزارش ایرنا به نقل از ایندیپندنت، این گزارش نشان می‌دهد که مرگ ناشی از سرطان طی دو دهه گذشته، نزدیک به یک سوم کاهش یافته است و دلیل آن نیز کاهش مصرف سیگار، روش‌های تشخیصی موثر، داروهای کارآمد و جراحی‌های پیشرفته است.

در این گزارش آمده است که درمان‌های ابتکاری، آزمایش‌های ژنتیک، غربالگری و برنامه‌های عمومی در زمینه سرطان، منجر به افزایش آگاهی عموم مردم شده است و انتظار می‌رود که با استمرار این روش، مرگ ناشی از سرطان در افراد کمتر از 80 سال تا سال 2050 میلادی حذف شود.

آمار گزارش شده از کالج لندن نشان می‌دهد که در سال 2013 میلادی، 325 هزار نفر در انگلیس به سرطان مبتلا شدند که از این میان 150 هزار نفر جان خود را از دست دادند.

این آمار در زمینه ارتباط سرطان با سن حاکی از آن است که از هر پنج هزار نفر زیر 20 سال در انگلیس یک نفر، از هر 100 نفر زیر 50 سال یک نفر و از هر 30 نفر زیر 65 سال یک نفر به سرطان مبتلا شده است.

در سال 2011 میلادی، بیش از نیمی از آمار گزارش شده در زمینه سرطان، مربوط به افراد بالای 70 سال بوده است.

در این گزارش آمده است که مرگ‌ومیر ناشی از چهار سرطان شایع سینه، ریه، روده و پروستات در طی دو دهه اخیر حدود 30 درصد کاهش یافته است.

نویسنده این مقاله عواملی مانند کنترل وزن، کاهش مصرف سیگار، تحرک و ورزش منظم، غربالگری‌های مستمر، استفاده از آسپرین، آزمایش ژنتیک و دسترسی به واکسن HPV را از دلایل عمده کاهش سرطان بیان می‌کند.

کد خبر 284702

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha