دوشنبه ۲۹ دی ۱۳۹۳ - ۱۰:۰۳
۰ نفر

همشهری آنلاین: رئیس سازمان محیط زیست با بیان اینکه امروز حتما از وسایل حمل و نقل عمومی استفاده می‌کنم، گفت: به تمام اعضای هیئت دولت هم پیشنهاد شده امروز از خودروی شخصی استفاده نکنند.

ابتکار

به گزارش مهر،  معصومه ابتکار در اين باره افزود: امروز از کارکنان سازمان محیط زیست نیز خواسته ایم که از خودروهای شخصی استفاده نکنند و با وسایل حمل و نقل عمومی به سر کار بیایند.

به گفته وی، تمام مردم باید سعی کنند نه فقط در روز هوای پاک که در همه ایام سال از وسایل نقلیه‌ای استفاده کنند که کمترین آسب را به محیط زیست بزند. که البته پیاده‌روی و دوچرخه سواری بهترین گزینه‌ها برای کمک به کاهش آلودگی هوا هستند.

ابتکار اظهار داشت: استفاده از مترو ، اتوبوس و دیگر وسایل حمل و نقل عمومی نیز در وهله بعد نقش قابل توجهی در کاهش آلاینده های خواهند داشت.

معاون رئیس جمهور تصریح کرد: تنها در صورتی که مجبور باشیم باید از خودروی شخصی استفاده کنیم آن پس از اینکه با معاینه فنی خودرو و انجام تست های آلایندگی از سالم بودن خودرو اطمینان حاصل کردیم چراکه در غیر اینصورت به سلامت دیگران صدمه می زنیم و نسبت به آنها مدیون می شویم .

به اعتقاد وی، استفاده از موتورسیکلت ها و خودرو های هیبرید نیز یکی از راهکار های به صفر رساندن میزان انتشار آلاینده ها است.

ابتکار در پاسخ به اینکه آیا جز اولین خریداران خودروی هیبریدی خواهد بود تأکید کرد: تا زمانی که این خودرو وارد بازار می شود اگر هزینه های زندگی کفاف دهد حتما خودروی هیبریدی خواهم خرید اما در حال حاضر خوشبختانه خودروی شخصی ندارم و نیازی هم به آن احساس نمی کنم .

رئیس سازمان محیط زیست یادآور شد: اغلب مواقع با خودروی اداری و وسایل حمل و نقل عمومی تردد می کنم.

وی با بیان اینکه سازمان محیط زیست مشوق هایی از جمله تسهیلات خرید را برای مصرف کنندگان خودرو برقی در نظر می گیرد اظهار داشت: دولت در حال حاضر با حذف سود بازرگانی گمرکی گام جدی در راستای تسهیل واردات خودرو برقی در کشور برداشته است.

ابتکار با تقدیر از اقدام شهرداری برای ممنوعیت ورود موتورسیکلتهای بنزینی به محدوده مرکزی پایتخت گفت: فردا هم در جلسه شورای عالی محیط زیست استانداردهای سختگیرانه تری برای کاهش آلاینده ها تصویب می شود.

معاون رئیس جمهور در پاسخ به اینکه برخی کارشناسان معتقدند بخش عمده کاهش آلودگی هوا در کلان شهر ها در سال جاری به دلیل توقف هجوم ریزگردهای عربی و افزایش ناپایداری جوی بوده تأکید کرد: انتشار ریزگردهای عربی متوقف نشدهف فقط کمی کاهش یافته و بر اساس آمار سازمان هواشناسی امسال میزان ناپایداری جوی و بارش در کلان شهرها و تهران نسبت به سال گذشته کاهش داشته است . بنابراین کاهش آلاینده ها نسبت به سال گذشته و البته سالهای گذشته کاملا معنی دار است.

وی با بیان اینکه کاهش یکباره آلودگی هوا امکان ندارد و تنها جنبه تبلیغاتی دارد، افزود: البته این کاهش با شیبی تدریجی اتفاق افتاده و چنانچه این روند تدریجی مستمر باشد و تداوم داشته باشد نشان دهنده موفقیت برنامه جامع کاهش آلودگی هوا است.

کد خبر 284670

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha