همشهری آنلاین: محمدهاشم بت شکن مدیرعامل بانک مسکن از ابلاغ مصوبه پرداخت وام ۳۰ میلیونی مسکن مهر تا ۱۵ روز آینده خبر داد و گفت: ۵۰۰ هزار واحد نیمه‌تمام شامل دریافت این وام می‌شوند.

پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی نوشت: محمدهاشم بت‌شکن با اشاره به تصویب افزایش مبلغ وام مسکن مهر از ۲۵ به ۳۰ میلیون تومان گفت: این افزایش وام، ۵۰۰ هزار واحد از پروژه‌های نیمه‌تمام را شامل می‌شود و از محل سقف ۵۰۰ هزار میلیارد ریال خط اعتباری‌ای که برای وام ساخت مسکن مهر در اختیار بانک مسکن قرار دارد، مصوب شده است.

مدیرعامل بانک مسکن با بیان اینکه هنوز مصوبه شورای پول و اعتبار به بانک مسکن ابلاغ نشده، افزود: به محض اینکه ابلاغ شود، بانک آمادگی دارد برای آنکه زودتر فروش اقساطی به پایان برسد این میزان افزایش وام را به متقاضیان واحدهای نیمه‌تمام پرداخت کند.

وی با بیان اینکه شورای پول و اعتبار حداکثر تا ۱۵ روز آینده این مصوبه را به بانک مسکن ابلاغ می‌کند، ادامه داد: شرایط دریافت وام ۳۰ میلیونی عینا همان شرایط وام ۲۵ میلیون تومانی است. افرادی که مشمول دریافت اضافه وام می‌شوند، از سوی وزارت راه و شهرسازی و بانک مسکن، احراز شرایط و معین شده و می‌توانند این مبلغ را دریافت کنند.

بت شکن درباره وام بازسازی بافت فرسوده نیز به پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی گفت: بانک مرکزی با توجه به اینکه بار زیادی به دلیل پراخت وام‌های مسکن مهر بر دوش بانک مسکن است، تصمیم گرفت تا بار جدیدی را به این بانک تحمیل نکند و ۲۲ بانک دیگر اعم از خصوصی و دولتی غیر از بانک مسکن را عامل اجرایی پرداخت تسهیلات بازسازی بافت فرسوده کرد. با این حال بانک مسکن داوطلبانه اعلام کرد که می‌تواند لیدر و هماهنگ‌کننده سیاست‌های مالی بانک‌های عامل پرداخت تسهیلات بازسازی بافت فرسوده باشد.

کد خبر 284668

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار راه و مسکن

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha