همشهری‌آنلاین: احمد اصغری مهرآبادی قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در طرح مسکن مهر از تصمیم گیری درباره زمان و نحوه پرداخت وام مسکن مهر که از ۲۵ میلیون تومان به ۳۰ میلیون تومان افزایش یافت خبر داد.

پايگاه خبري وزارت راه و شهرسازي نوشت: احمد اصغری مهرآبادی گفت: پس از تصویب وام ۳۰ میلیون تومانی در جلسه شب گذشته ۱۵ دی ماه شورای پول و اعتبار لازم است جلسه‌ای با بانک مسکن و سایر بانک‌های عامل برای تعیین زمان و نحوه پرداخت وام مسکن مهر برگزار شود.

وی ادامه داد: قطعا این جلسه پیش از افتتاح پروژه‌های مسکن مهر در دهه فجر برگزار خواهد شد.

قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در طرح مسکن مهر با بیان اینکه بانک مسکن بیشترین سهم را در تسهیلات پروژه‌های مسکن مهر دارد از سهم ۸۰ هزار واحدی سایر بانک‌های عامل خبر داد.

مهرآبادی درباره خط اعتباری بانک مرکزی برای تکمیل پروژه‌های مسکن مهر گفت: تاکنون مبلغ ۴۳ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان از کل مبلغ ۵۰ هزار میلیارد تومان مصوب بانک مرکزی پرداخت شده و مابقی نیز تا زمان اتمام این پروژه‌ها پرداخت می‌شود.

افزایش وام مسکن‌مهر از محل باز پرداخت اقساط وام‌های قبلی

پايگاه خبري وزارت راه و شهرسازي در خبر ديگري نيز نوشت: هادی قوامی عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی با اشاره به تصویب اعطای وام ۵۰ میلیونی به متقاضیان بازسازی بافت فرسوده گفت: به دریافت‌کنندگان این وام، ۲۰ میلیون نیز به عنوان تسهیلات ودیعه مسکن داده می‌شود.

هادی قوامی با اشاره به مصوبه روز دوشنبه ۱۵ دی شورای پول و اعتبار مبنی بر موافقت با افزایش ۵ میلیون تومانی وام مسکن مهر گفت: این وام به متقاضیان بیش از ۷۸۷ هزار واحد مسکن مهر که واحدهای مسکونی آنها از صفر تا ۹۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد، اعطا می‌شود.

نماینده مردم اسفراین در مجلس شورای اسلامی با اشاره به پرداخت ۴۳هزار میلیارد تومان تسهیلات به مسکن مهر در دولت گذشته و بازپرداخت بخشی از این وام‌ها، ادامه داد: ‌افزایش ۵ میلیون تومانی وام مسکن مهر از محل بازپرداخت این وام‌هاست بنابراین پول پرقدرت به جامعه تزریق نشده و این افزایش وام اثر تورمی ندارد.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس با بیان اینکه شرایط و نرخ سود بانکی وام 30 میلیون تومانی مسکن مهر همانند وام قبلی است و تنها رقم آن از ۲۵ میلیون تومان به ۳۰ میلیون تومان افزایش یافته، افزود: در جلسه شورای پول و اعتبار با اختصاص وام ۵۰ میلیون تومانی به بازسازی بافت فرسوده در کلانشهرها و ۴۰ و ۳۰ میلیون تومانی به ترتیب برای متقاضیان بازسازی بافت‌های فرسوده مراکز استان‌ها و شهرهای بالای ۲۰۰ هزار نفر و همچنین سایر شهرها، اظهار کرد: سود این وام ۲۲ درصد و مطابق دستورالعمل بانک مرکزی است اما تنها تفاوت آن، تضمین پرداخت یارانه ۹ درصدی به این وام از سوی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی است که در نهایت متقاضی این تسهیلات را با سود ۱۳ درصدی بازپرداخت می‌کند.

عضو ناظر مجلس در شورای پول و اعتبار با بیان اینکه وام بازسای بافت فرسوده از محل منابع بانکی پرداخت می‌شود، تأکید کرد: همه تلاش این شورا این است تا با تزریق این منابع مالی به بخش مسکن، این بخش را که موتور محرکه تولید در کشور است، از شرایط فعلی رکود خارج کند چون هم اکنون بازار مسکن به دلیل شرایط رکود تورمی با مشکل جدی مواجه است./

تصمیمی درباره تسهیلات ۸۰ میلیون تومانی مسکن گرفته نشده است

حامد مظاهریان معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی نيز به پايگاه خبري وزارت راه و شهرسازي گفت: وام ۸۰ میلیون تومانی مسکن پیشنهاد وزارت راه و شهرسازی به بانک مرکزی است اما هنوز درباره زمان بررسی آن تصمیمی گرفته نشده است.

حامد مظاهریان ضمن رد خبر تعیین تکلیف تسهیلات ۸۰ میلیون تومانی مسکن طی دو هفته آینده اظهار کرد: وام ۸۰ میلیون تومانی مسکن پیشنهاد وزارت راه و شهرسازی به بانک مرکزی است اما هنوز درباره زمان بررسی آن تصمیمی گرفته نشده است.

وی ادامه داد: در راستای سیاست‌های وزارت راه و شهرسازی در جهت افزایش قدرت خرید، در جلسه اخیر شورای پول و اعتبار با افزایش وام مسکن مهر از ۲۵ میلیون تومان به ۳۰ میلیون تومان و تسهیلات بافت فرسوده برای کلانشهرها ۵۰ میلیون تومان، برای مراکز استان‌ها و شهرهای بالای ۲۰۰ هزار نفر ۴۰ میلیون و سایر شهرها ۳۰ میلیون تومان موافقت شد. اين دو تصميم از خبرهاي خوش مسكني بودند كه خوشبختانه نهايي شدند.

کد خبر 283343

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار راه و مسکن

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha