یکشنبه ۲۸ دی ۱۳۹۳ - ۱۴:۳۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: یک فوق‌ تخصص جراحی پلاستیک، بسیاری از تبلیغات جراحی‌های زیبایی را عوام‌فریبانه دانست و به مردم در رابطه با آنها هشدار داد.

به گزارش فارس، بهزاد خوروش دبیر علمی کنگره بین‌المللی بادی‌کانتورینگ با اشاره به تبلیغات وسیع صورت‌گرفته در عرصه جراحی‌های زیبایی، گفت: بسیاری از تبلیغات این عرصه عوامفریبانه است و مردم نباید فریب آنها را بخورند، چراکه بسیاری از این اقدامات، عوارضی شدید و وحشتناک دارد.

وی تصریح کرد: سال‌ها پیش دستگاهی به نام لیزرلیپولی وارد كشور شد که شرکت‌های واردکننده اینگونه تبلیغ می‌کردند که پس از یکبار استفاده از این دستگاه در ناحیه‌ای از بدن، دیگر در آن ناحیه چربی به وجود نخواهد آمد، در حالی که این ادعایی دروغین بیش نبود.

خوروش افزود: هنگامی که این ادعا توسط شرکت‌های واردکننده مطرح شد، 1200 مقاله در این عرصه مطالعه کردم و از دو جراح پلاستیک پیشتاز در استفاده از این دستگاه سؤال کردم و در نهایت به این نتیجه رسیدیم که این روش و این دستگاه با لیپوساکشن کلاسیک تفاوتی ندارد.

دبیر علمی کنگره بین‌المللی بادی‌کانتورینگ گفت: نتیجه مطالعات نشان داد که این تبلیغات دروغی بیش نبود، ولی متأسفانه مردم دوست دارند دروغ بشنوند و به سمت آنها حرکت کنند.

وی افزود: شرکت‌های مختلف، وسایل مختلفی را برای فرم دادن به بدن اختراع می‌کنند، اما مسئله اصلی که مردم ایران به آن توجه نمی‌کنند این است که آن دستگاه کاری انجام نمی‌دهد بلکه متخصص است که با آن دستگاه کار می‌کند، بنابراین مردم باید به سمت افرادی بروند که تجربه و تخصص کافی برای استفاده از آن دستگاه یا روش را داشته باشند.

دبیر علمی کنگره بین‌المللی بادی‌کانتورینگ تأکید کرد: باید فرهنگ عمومی جامعه بالا رود تا افراد به کسی مراجعه کنند که تخصص و تجربه کافی داشته باشد، در غیر این صورت استفاده نامناسب از دستگاه‌ها عوارض شدیدی در فرد ایجاد می‌کند.

وی افزود: در ایران جراحی‌هایی که توسط جراحان پلاستیک انجام می‌شود عوارض کمی برجا می‌گذارند و در ایران به علت مسائلی نظیر مسائل فرهنگی و اقتصادی این اقدامات توسط افراد فاقد صلاحیت انجام می‌شود و پس از عارضه، به جراحان پلاستیک مراجعه می‌کنند.

کد خبر 284572

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha