یکشنبه ۲۸ دی ۱۳۹۳ - ۰۶:۲۷
۰ نفر

دکتر تقی ابوطالبی احمدی: اگر کتاب زندگی مشترک زن و مرد۲ صفحه داشته باشد؛ صفحه اول تحت‌عنوان «امروز روز بررسی است» و صفحه دوم «فردا روز زندگی است» نامگذاری می‌شود.

 يكي از موضوعات پسنديده‌اي كه اين روزها كمي از آن غافل شده‌ايم موضوع تحقيق قبل از ازدواج است. تحقيق درمورد هر كدام از طرفين ازدواج بسيار مهم و ضروري است. البته بايد درنظر داشت كه تحقيق درباره يك شخص هميشه آسان نيست. به همين دليل بايد آنچه تحقيق شده را با رفتار شخص مورد نظر تطبيق داده و سپس به صحت آن پي برد. همچنين فردي كه براي تحقيق اقدام مي‌كند بايد قدرت تجزيه و تحليل داشته باشد و بتواند حرف‌هايي كه در لفافه به او مي‌گويند را تشخيص داده و بيشتر در مورد آن تحقيق كند. اين موضوع را به اين دليل بيان كردم چون مي‌بينيم اين روزها طلاق زيادشده و دليل عمده آن هم به‌عدم‌شناخت قبل از ازدواج برمي‌گردد. همانطور كه همه مي‌دانند طلاق يكي از منفورترين حلال‌هاي دين اسلام است.

معمولا طلاق در زوجي كه بررسي‌هاي لازم را قبل از ازدواج نداشتند بيشتر رخ مي‌دهد. اگر دختر و پسر قبل از هر اقدامي خانواده‌هاي خود را در جريان آشنايي خود گذاشته و به واسطه آنها بررسي و تحقيقات لازم صورت گيرد و پس از آشنايي مقدماتي در كارگاه‌هاي مشاوره قبل از ازدواج كه در واحد فرهنگي تحت نظر مركز مشاوره دانشگاه‌ها برگزار مي‌شود يا مشاوران خانواده شركت كنند و نسبت به همديگر شناخت لازم را داشته باشند، ازدواج آگاهانه بر مبناي عشق تعهدي اتفاق خواهد افتاد و قطعا دوام و قوام خواهد داشت و طلاق در آن جايگاهي نخواهد داشت. عامل اصلي طلاق عدم‌شناخت خانواده‌ها و زوجين و همچنين ازدواج با مؤلفه عشق ناشي از هيجان است. اگر اين فضاهاي شناختي ايجاد شود، دختر و پسر آگاه و متعهد شده و مسئوليت همه‌جانبه يكديگر را مي‌پذيرند. آنها مي‌دانند كه بايد يك عمر در كنار يكديگر زمينه پرورش همه جانبه‌خود و فرزندانشان باشند. فقط درصورت تعهد و مسئوليت‌پذيري زوجين است كه زندگي مشترك واقعي محقق خواهد شد و اين دور از دسترس نيست.

کد خبر 284505

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha