همشهری آنلاین: شورای گسترش دانشگاه‌های علوم پزشکی مقرر کرد گسترش رشته‌های علوم پزشکی در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری تخصصی (Ph.D) در برخی رشته‌ها تا ۵ سال آینده متوقف یا اعطای مجوز به آنها محدود شود.

بهداشت

به گزارش مهر، دکتر احمد خالق‌نژاد طبری دبیر شورای گسترش دانشگاه‌های علوم پزشکی درباره اساس اين تصميم گفت: برخی رشته‌های علوم پزشکی به اندازه کافی در دانشگاه‌ها پذیرش داشته‌اند و دیگر نیازی به توسعه این رشته‌ها در کشور احساس نمی‌شد.

وی افزود: از همین رو تصمیم گرفته شد رشته‌هایی که نیازی به آنها نیست، با رشته‌های بین رشته‌ای و همچنین رشته‌هایی که فناوری‌های نوین را در کشور به دنبال دارند جایگزین شود.

همچنین در این جلسه شورای گسترش دانشگاه‌های علوم پزشکی، درخواست‌هاي مراكز تحقيقات دانشگاه‌هاي علوم پزشكي در خصوص اخذ مجوز قطعي و بررسي درخواست‌هاي مراكز تحقيقات دانشگاه‌هاي علوم پزشكي در خصوص تغيير نام مصوب شد.

شورای گسترش دانشگاه‌های علوم پزشکی همچنین با تاسيس سه پژوهشكده در دانشگاه‌هاي علوم پزشكي شيراز، بوشهر و بابل و تاسيس سه مركز رشد فناوري در دانشگاه‌هاي علوم پزشكي جهرم، شهركرد و موسسه تحقيقات واكسن و سرم‌سازي رازي موافقت شد.

در این جلسه با راه‌اندازي برخي از رشته‌هاي دكتري تخصصي (Ph.D) در دانشگاه‌هاي علوم پزشكي و رشته‌هاي تخصصي جراحي عمومي و راديولوژي در برخي از دانشگاه‌هاي علوم پزشكي موافقت شد.

کد خبر 284450

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha