شنبه ۲۷ دی ۱۳۹۳ - ۱۳:۳۱
۰ نفر

همشهری آنلاین: ایمیل بزنید، پیامک بزنید ودر جریان تخلفات فوتبالی قرار بگیرید. با توجه به فعالیت‌های گسترده کمیته اخلاق فدراسیون فوتبال، مردم نیز در این کار شریک شده‌اند؛ یعنی می‌توانند از این پس با این کمیته ارتباط بگیرند و از رفتار خوب و بد اهالی فوتبال حرف بزنند.

football

اگر تخلفی دیدند بازگو کنند و اگر اطلاعاتی دارند آن را به گوش مسئولان برسانند. یعنی حالا هر فرد می‌تواند چشم و گوش کمیته اخلاق در خیابان‌های کشور باشد و اگر از تخلفی خبردار شد خیلی سریع آن را به گوش مسئولان مربوط برساند به این امید که شاید برخوردی با متخلف انجام شود.

کمیته اخلاق فدراسیون فوتبال با اهداف منحصربه‌فردی شروع به فعالیت کرده و برنامه‌های خاصی دارد. برنامه‌های خاصی که شاید برای اولین بار باشد که در فوتبال کشور اتفاق می‌افتد که اگر بیفتد شاید سروصدای زیادی کند.

اگر واقعا به همه تخلف‌ها رسیدگی شود که می‌توان امیدوار بود شاید بعد از چند سال فوتبال ایران هم از نظر اخلاقی کمی‌ حرفه‌ای شود.از زیر نظر گرفتن ظاهر ورزشکاران و فعالیت‌های آن‌ها در صفحه‌های مجازی گرفته تا رسیدگی به عملکرد مدیران ریز و درشت فوتبالی.

کمیته اخلاق تاکید دارد که مستقل است و کار کمیته‌ای را در فوتبال ایران انجام می‌دهد که توانست بن‌همام را از فعالیت‌های ورزشی محروم کند.

حالا در این میان اقدامی ‌هم توسط رئیس کمیته انجام شده که جالب توجه است؛ قرار دادن پست الکترونیکی شخصی در اختیار مردم برای بازگو شدن تخلف‌های فوتبالی توسط مردم.

  • مردم هم ورزشکاران را زیر نظر دارند

ورزشکاران به‌خصوص فوتبالیست‌ها در بین مردم اهمیت زیادی دارند. یعنی علاقه مردم به فوتبالیست‌ها به حدی است که می‌توان این مجموعه را اصلی‌ترین الگوی جوانان و نوجوانان معرفی کرد.

البته در سراسر دنیا چنین است. از ظاهر و آرایش مو گرفته تا پوشش فوتبالیست‌ها همیشه زیر نظر جوانان و نوجوانان است. حالا این الگوها که اين‌قدر در زندگی مردم نقش ایفا می‌کنند باید حواس‌شان باشد که این نقش مثبت باشد.

یعنی خطا نکنند و الگوی بدی نباشد که اگر باشند جدا از مسئولان، خود مردم با آن‌ها برخورد می‌کنند. حالا همه مردم پست الکترونیکی رئیس کمیته اخلاق را دارند و می‌توانند این تخلف‌ها را گزارش کنند.

  • فیلم، ‌عکس، کلیپ یا گزارش

همه مردم می‌توانند هر نوع اطلاعاتی که از تخلف فوتبالیست‌ها یا اهالی فوتبال دارند برای رئیس کمیته اخلاق ارسال کنند. از جمله فیلم، عکس، کلیپ یا اخباری که دیده یا از آن‌ها خبر دارند.

می‌توانند هر نوع آگاهی از تخلفات را به گوش مسئولان کمیته برسانند و آن‌ها را باخبر کنند. البته تنها تخلف مطرح نیست. اگر رفتاری شایسته و مناسب هم از فوتبالیست یا مدیری سر زد مردم می‌توانند کمیته اخلاق را از این موضوع نیز مطلع کنند.

  • همه‌چیز محرمانه است

مردم می‌توانند این اطلاعات را به طور کاملا محرمانه در اختیار مسئولان قرار دهند و نگران نباشند. یعنی کسی از آن‌ها سوال نمی‌پرسد و کسی نمی‌تواند از آن‌ها شکایت یا گله کند.

اطلاعات به دست کمیته اخلاق می‌رسد و اگر دیوان تحقیقات لازم بداند بررسی‌هایش را شروع می‌کند که اگر صحت خبر تایید شود کار به دیوان حکمیت و رأی و محرومیت خواهد رسید.

پس مردم می‌توانند بدون هیچ‌گونه نگرانی، خوب و بد الگوهای جامعه را به گوش مسئولان برسانند.

  • موضوع‌ها بررسی می‌شود

یکی از نگرانی‌های کمیته اخلاق مساله مدارس فوتبال بود که از همین طریق با یک مربی برخورد می‌شود. پس مردم بدانند اطلاعات آن‌ها دیده و در صورت لزوم رسیدگی می‌شود.

البته ورزشکاران و مدیران هم نگران نباشند چراکه کمیته اخلاق در نظر ندارد هر چیزی که گفته شد را گوش کند. یعنی به گفته مسئولان حواس کمیته به همه‌چیز هست و اجازه نمی‌دهد برخی سودجو بخواهند با اهداف مغرضانه علیه ورزشکاران رفتاری انجام دهند. پس همه‌چیز حساب‌شده است.

  • پست الکترونیک

علی‌اکبر محمدزاده در گفت‌وگویی از همه مردم خواسته اگر اطلاعاتی از تخلفات دارند به گوش او برسانند. راه ارتباطی را نیز مشخص کرده است؛ همه می‌توانند اطلاعاتی که دارند را از طریق پست الکترونیکی

mohammadzadeh15@gmail.com به او برسانند تا کمیته اخلاق در صورت لزوم فعالیتش را آغاز کند.او تاکید کرده که در طول روز بارها پست الکترونیکي‌اش را چک می‌کند تا اگر خبری رسیده باشد آن را بررسی کند.

  • دلال‌ها مساله اصلی مردم

با این‌که از این تصمیم زمان زیادی نگذشته اما استقبال تقریبا خوب بوده و نشان داده که دغدغه اصلی فوتبالدوستان مساله دلالی در این رشته است. آن‌ها اخبار و اطلاعات زیادی درباره انتقال بازیکنان به وسیله این دلالان به کمیته اخلاق رسانده‌اند. حتی در یکی از این نمونه‌ها به برخی افرادی که در فدراسیون رفت و آمد دارند اشاره شده است.

  • ورزشکاران بدانند

زندگی خصوصی هر فرد به خودش مربوط است تا جایی که به زندگی دیگران لطمه نزند. فوتبالیست‌ها از جمله الگوهای اصلی جوانان و نوجوانان هستند و باید بدانند که رفتار آن‌ها تاثیر زیادی بر رفتار این قشر از جامعه می‌گذارد؛ تاثیر زیادی که شاید خودشان هم از اندازه آن خبر نداشته باشند.

حالا با این اقدام کمیته اخلاق فدراسیون، فوتبالیست‌ها و مدیران فوتبالی باید بدانند که در زندگی شخصی خود هر کاری که دوست دارند انجام می‌دهند اما در جامعه این اتفاق شدنی نیست.

یعنی اگر کاری کردند که به فرهنگ کشور یا جامعه و مردم لطمه وارد كند یا تاثیری منفی داشته باشد زیر ذره‌بین هستند و خود مردم می‌توانند تخلفات آن‌ها را بازگو کنند. با این شرایط می‌توان گفت که اهالی فوتبال از این پس باید مراقب رفتار خود در سطح کشور باشند تا گذرشان به کمیته اخلاق نیفتد.

منبع:همشهري تماشاگر

کد خبر 284399

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha