جمعه ۲۶ دی ۱۳۹۳ - ۲۱:۱۴
۰ نفر

همشهری آنلاین: رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با اعلام اینکه طبق آمار سال گذشته در مجموع کل دانشگاه‌های آزاد و دولتی، تنها حدود ۸ درصد متقاضیان دوره دکتری در دانشگاه‌ها پذیرفته شده‌اند، گفت: ۹۲ درصد داوطلبان پشت دیوارهای کنکور مانده‌اند.

به گزارش پایگاه رسمی دانشگاه آزاد اسلامی، دکتر حمید میرزاده در جلسه هیات امنای استان‌های همدان و لرستان دانشگاه آزاد، افزود: از طرفی از بین یک میلیون متقاضی کارشناسی ارشد نیز تنها 26 درصد داوطلبان در کل دانشگاه‌های دولتی و آزاد پذیرفته شده‌اند و 74 درصد آنان پشت سد کنکور مانده‌اند و این موضوع ضرورت توسعه تحصیلات تکمیلی را بیش از گذشته نشان می‌دهد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی ادامه داد: همچنین سال گذشته 150 هزار پرونده متقاضیان کارشناسی ارشد برای تحصیل در دانشگاه‌های خارج کشور در وزارت علوم، تحقیقات و فناوری تشکیل شده است که اکثریت این دانشگاه‌ها از نظر کیفیت درجه دو و سه هستند. دانشگاه آزاد طبق اسناد بالادستی نظام موظف به توسعه تحصیلات تکمیلی بوده و این موضوع امری اجتناب‌ناپذیر است.

میرزاده در بخش دیگری از سخنانش با تاکید بر ضرورت توسعه تحصیلات تکمیلی در دانشگاه آزاد اسلامی، گفت: هنوز در حدود 500 هزار صندلی خالی در دوره‌های کاردانی و کارشناسی در دانشگاه آزاد اسلامی وجود دارد ولی ما مجبوریم فضاها را نگهداری و برای اساتیدی که موظفی‌شان در هفته تکمیل نمی‌شود، پرداخت داشته باشیم.

وی با تاکید بر اینکه ثبت‌نام در مقطع تحصیلات تکمیلی دانشگاه آزاد اسلامی رشد خوبی داشته است، عنوان کرد: این رشد کاملا قابل قبول بوده  بطوری که ما به عددی که باید طبق مصوبه هیات امنا در سال 94 می‌رسیدیم، نزدیک شده‌ایم.

رئیس دانشگاه آزاد همچنین بر نقش هیات امنای استانی این دانشگاه تاکید کرد و گفت: هیات‌های امنای استانی دانشگاه آزاد اسلامی یک واقعیت با رویکرد عملیاتی و کاملا کاربردی هستند و به هیچ وجه جنبه تشریفاتی ندارند.

میرزاده تأکید کرد: هیات‌های امنای استانی، واحدهای زیان‌ده را تعیین تکلیف کنند به طوری که یا در واحدهای مادر تجمیع شوند یا تغییر کاربری دهند. در مهر ماه 92، تعداد 472 واحد در دانشگاه آزاد اسلامی وجود داشت که امروز این تعداد به 400 واحد رسیده است و 72 واحد تجمیع یا منحل و یا تغییر کاربری داده شدند.

کد خبر 284373

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha