همشهری آنلاین: دانشمندان اعلام کردند انتظار می‌رود یک سیارک با نام ۲۰۰۴ BL۸۶ که اندازه‌ای معادل نیم کیلومتر دارد بزودی از فاصله یک و نیم میلیون کیلومتری کره زمین عبور کند.

BL۸۶

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک از مسکو ، روزنامه اکونومیک تایمز هند روز چهارشنبه ضمن اعلام این خبر افزود: دوشنبه 26 ژانویه (ششم بهمن) سیارک 2004 BL86 به نزدیکترین فاصله خود از زمین دستکم در طول 200 سال آینده خواهد رسید.

دان یومنز از اداره برنامه اجرام نزدیک زمین سازمان فضایی امریکا (ناسا) در آزمایشگاه جت پروپالشن در پاسادانای کالیفرنیا به این روزنامه گفت: گرچه عبور این سیارک خطری برای زمین در آینده ای قابل پیش بینی ایجاد نمی کند اما با توجه به عبور نسبتا نزدیک یک سیارک نسبتا بزرگ فرصتی یگانه برای ما جهت مشاهده و بررسی این سیارک حاصل شده است.

ستاره شناسان آماتور قادر خواهند بود این سیارک را در شامگاه 26 ژانویه تا بامداد 27 ژانویه رصد کنند.

دانشمندان می‌گویند به جز این مورد تا سال 2027 هیچ سیارک قابل توجهی از کنار کره زمین عبور نخواهد کرد. در سال 2027 سیارک 1999 AN10 از کنار زمین عبور خواهد کرد.

به گفته لنس بنر از آزمایشگاه جت پروپالشن ، سیارک 2004 BL86 زمانی که نزدیک زمین برسد با استفاده از یک رادار مخصوص مورد بررسی قرار خواهد گرفت و اولین تصاویر دقیق از آن تهیه خواهد شد.

این سیارک در 30 ژانویه سال 2004 توسط یکی از تلسکوپ‌های برنامه پژوهشی سیارک‌های نزدیک زمین لینکلن در نیومکزیکو کشف شد.

کد خبر 284266

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha