همشهری آنلاین: پاپ فرانسیس رهبر کاتولیک‌های جهان گفت زمانی که به ادیان توهین می‌شود، محدودیت‌هایی در آزادی بیان وجود دارد. او گفت هر دینی عزت و احترام خود را دارد.

Pope

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، پاپ فرانسیس رهبر کاتولیک‌های جهان که در حال حاضر در سفری در فیلیپین به سر می‌برد طی سخنانی با اشاره به حادثه نشریه فرانسوی «شارلی ابدو» گفت «وقتی موضوع اهانت به ادیان در میان است، محدودیت‌هایی در آزادی بیان وجود دارد».

شبکه خبری ان‌بی‌سی خبر داد، پاپ فرانسیس در موضوع شارلی ابدو امروز طی سخنانی در سفر فیلیپین گفت «کسی نمی‌تواند ادیان را مسخره کند». وی هم‌چنین در سخنرانی روز پنج شنبه افزود «آزادی ادیان و آزادی بیان هر دو حقوق ابتدایی بشر هستند و هر دینی عزت و احترام خود را دارد».

رهبر کاتولیک‌های جهان در موضوع کاریکاتورهای موهن از پیامبر اسلام (ص) توسط نشریه فرانسوی «شارلی ابدو» گفت «کسی نمی‌تواند پیروان ادیان دیگر را به خشم آورده یا به دین مردمان دیگر توهین کند، کسی نمی‌تواند ادیان دیگر را به سخره بگیرد».

وی ادامه داد در مورد ادیان محدودیت وجود دارد و هر دینی عزت و احترام خود را داراست و آزادی بیان به معنای توهین به ادیان نیست.

نشریه فکاهی شارلی ابدو هفته گذشته در پاریس هدف حملات تروریستی بود و تروریست‌های این حادثه مدعی شدند در انتقام از کاریکاتورهای موهن منتشر شده این نشریه از پیامبر اسلام(ص)، این اقدام تروریستی را انجام دادند.

کد خبر 284262

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیا و اقیانوسیه

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha